onsdag den 19. september 2012

Madklubben Vesterbro

I fredags var familien (dvs. min stedfar, mor, storebror og jeg) ude. Anledningen var at en af mine (/vores) venner holdt fernisering og pop-up udstilling for sit nye galleri 42Gallery, samt at min bror skulle giftes dagen efter. Man kan vel kalde det for ledsaget udgang!? Min stedfar skulle være Best Man, og tog sin opgave meget alvorligt - nogle vil mene lidt for alvorligt - og holdt skarp øje med ham hele aftenen. 

Ferniseringen var super hyggelig, og der var virkeligt mødt mange af familiens venner op for at se, hvad Bobber laver. Eneste problem var bare, at det var super varmt, så vi stak altså af...

Middagen spiste vi på Madklubben Vesterbro, og da ingen af os havde været der før, var der store forventninger! De blev desværre ikke indfriet... Rummet var røgfyldt på grund af køkkenet, tjenerne var knap så opmærksomme, og så prøvede de på at tage livet af mig. Jeg er som tidligere skrevet allergiker, hvilket jeg havde gjort personalet opmærksom på fra starten. På trods af dette vælger de alligevel at servere brød med nødder for mig uden at sige det - da jeg selv spørger for en sikkerheds skyld, svarer tjeneren "Ja, det er der da - det er et nøddebrød!". Den kunne have været reddet her, men pigebarnet (undskyld, men hun var altså ikke for kvik) henter så på utallige opfordringer noget nyt brød, men vælger at servere en meget stor portion. Derudover må jeg skrabe den ost af fadet, der ikke havde rørt brødet over på et andet. Den elegante løsning havde jo været at komme med et nyt fad med det nøddefri brød! Nå, men jeg overlevede.

Som man kan se på billedet er der et åbent køkken på restauranten. Normalt er jeg en stor fan af åbne køkkener, men så skal udsugningen altså være i orden.

Når man ankommer til bordet, får man serveret en humpel brød, som man selv skal skære, og bestikket står samlet i en rustik krukke på bordet - dejligt enkelt!

Storebror
Jeg fik desværre ikke noteret alle detaljerne omkring retterne i tide, så det bliver ud fra hukommelsen (sorry!).

Til forret valgte 3 ud af 4 krabbe og den sidste en tomatsalat. Krabben var desværre alt for kold ved servering. Dette fik os til at mistænke dem for at have lavet det flere timer før, og lige taget det ud af køleskabet. Og portionen var i øvrigt alt for stor, så det blev desværre også en lidt kvalmende oplevelse. Tomatsalaten fik jeg desværre ikke smagt (af gode grunde), men jeg hørte ingen brok og det blev da spist op.
Krabbe med avokado, agurk, chili og sprøde løg.
Jeg kunne desværre ikke smage chilien, der ellers ville have gjort, at retten var mindre "voldsom"
Tomatsalat med rucola (stavet ruccula på menuen!?), gedeost og nødder 
Til hovedret valgte jeg bøf (surprise) - en grillet rib-eye med majs, svampe og rødvinssovs. Bøffen var stegt til perfektion og tilbehøret var virkeligt lækkert!
Min mor fik "Personalemaden", der var lækker frikassé med kylling. De andre to  valgte Gnocchi, med svampe, urter og trøffelolie
Og så til osten. Da jeg havde fået skrabet "giften" væk, var det en skøn servering - mener at det var comté!
Efter middagen smuttede vi hjem til de gamle, og så lige to afsnit af Matador - de afsnit som vi ellers ville gå glip af dagen efter... Alt i alt var det en virkelig skøn aften med kunst, venner, mad og matador!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar