torsdag den 16. august 2012

Hamborg - day one

Jeg var for nylig i Hamborg med min mor, og turen havde én mission: Tøm Hamborg for vin!. Denne meget alvorlige mission blev udtænkt som hævn efter at de lammetævede os i fodbold under EM. Og ja, jeg elsker Hamborg, og man kan sagtens tage derned flere gange på et år!

Efterhånden har jeg opdaget, at mine rejsebeskrivelser udebliver på bloggen, da det kræver for meget arbejde, og ofte ender de med at blive for rodede. Nu har jeg besluttet mig for at følge i andre bloggeres fodspor og lave indlæg for hver dag, jeg var afsted (næsten). Jeg håber, at det ikke bliver forvirrende at skulle navigere i de forskellige indlæg på den måde!? Der vil naturligvis være links til og en kort beskrivelse af samtlige restauranter, barer, butikker og hvad jeg nu ellers kan anbefale!

Turen derned blev taget i Mogens (vores Defender, som jeg har et ualmindeligt tæt forhold til), og vi boede naturligvis på Fritz Hotel, som vi plejer, og vi fik selvfølgeligt vores sædvanlige værelse ("suite")... Her følger billederne fra den første dag:

Picnic på båden:
Vores udgave af et lille måltid på farten.
Vi skulle naturligvis have noget at spise på båden (det tager jo en hel time!), og det, der er at finde på båden, er simpelthen for elendigt til, at jeg vil bruge kalorier på det - derfor lavede mor lækre deller og tomat-/feta-salat, derudover havde hun købt lidt ost og gris i tynde skiver, og naturligvis var der også medbragt salt og peber (nam!). Det værste ved at køre derned var, at vi ikke kunne nyde noget lækker vin til maden....

Tid til snack - Frank & Frei
Efter den lange køretur skulle vi naturligvis have noget mere at spise og et glas vin (de vil en det godt i Hamborg, så de fylder godt op i glassene, der i øvrigt er dejligt store og rummelige). Vi valgte at gå ned til vores lokale café/spisehus Frank & Frei (deres hjemmeside ser ud til at være nede, men ellers tjek linket fra mit indlæg Hamborg - det kan jo være, at det virker igen på et tidspunkt). 
Mor trængte til en currywurst, og da den var blevet anbefalet af en af vores venner, skulle den naturligvis afprøves. Jeg må desværre afsløre, at den ikke var så god som lovet - men jeg var da glad alligevel....

Cocktail hour
Efter en gåtur i kvarteret, hvor der blev handlet de mest nødvendige ting (gin, riesling, tørshampoo og antihistaminer), skinnede solen, og så skulle vi da have en drink på vores balkon!
Jeg elsker Campari, og da de nu havde en flaske i en fornuftig størrelse på båden på 1 liter, ville man da have været et skarn ikke at udnytte det. Campari kan fx blandes med tonic eller friskpresset appelsinjuice, og en god bog (jeg er netop gået i gang med "Revolutionary Road" af Richard Yates). Her ses det i en smuk kombination, og så i solen! Måske er det ikke så mærkeligt, at jeg ser så glad ud...?

Middag i kødhuset - Bullerei
Mad er en livsnødvendig ting, så vi skulle jo også have noget aftensmad. Sidst vi var i Hamborg, opdagede vi Bullerei; en todelt-restaurant, hvor der både er en art steak house og en deli (jeg vil nu kalde det en bistro). Det er kun muligt at bestille bord på deres steak house, hvilket er smart at gøre - især i weekenden.

Da vi sidst spiste på deres steak house (læs min beskrivelse her), valgte vi at tage deli'en. Indretningen er super fed, betjeningen skøn og maden er enkel, men til gengæld er portionerne enorme. Stedet kan varmt anbefales!!! Hvis der ikke lige er et bord, kan man vente i baren, der i øvrigt er ganske glimrende.

Egentligt ville vi ikke have forret, da vi sidst blev overvældet af portionernes størrelse. Men de lød så lækre, at vi bare blev nødt til at prøve dem - der blev dog levnet en hel del (desværre). Til forret valgte vi røgede kartofler med 3 slags sauce og en salat (hvad skal det gøre godt for?), samt en brødsalat (anede ikke, at der var noget, der hed det!?) med tomater og tigerrejer. 
Det smagte helt fantastisk; især da vi kombinerede dem! Eftersom hverken min mor eller jeg normalt spiser kartofler og brød, efterlod vi alt brødet og en meget stor del af kartoflerne.

Hovedretterne havde nogle langt mere fornuftige størrelser, og her valgte vi en indbagt fisk og saltimbocca. Også dette var ret lækket, men faktisk var forretterne mere lækre... Men, men, men det kunne have noget at gøre med, at den kok, der lavede maden (vi sad lige ved køkkenet), så noget livstræt ud!?
Der var egentligt ikke plads til mere, men da jeg opdagede, at de havde en apple crumble på menuen, blev jeg nødt til at prøve den. Jeg kan lige så godt indrømme det - jeg elsker æbledesserter, især når der er noget tærteagtigt over den!
Behøver jeg at sige, at den smagte alt for godt!?
Me HAPPY!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar