fredag den 4. juli 2014

Endnu en tur til Hamburg og den gamle tøs

Tro det eller ej, jeg har været i Hamburg. Igen! Jeg har faktisk været lidt i tvivl om jeg igen skulle lave indlæg fra turen, men denne gang prøvede vi så mange nye steder, at jeg altså har besluttet at tage en runde mere.

Modsat de sidste par gange, tog vi bilen derned over Rødby-Puttgarden - og da sejlturen tager en hel time, havde vi naturligvis medbragt forsyninger!
Min mor havde lavet lækre små deller, tomatsalat og kartoffelsalat - og friske små gulerødder
Det var så godt!
Og der var mange misundelige blikke fra de andre rejsende, som sad med deres triste sandwichs...
Efter at have været på vejen i lidt over 4,5 time var vi endnu en gang i Hamburg.

Da vi havde regnet med godt vejr, boede vi til en afveksling på Fritz Hotel, da vi her har mulighed for at få værelser med balkon - og eftermiddagssol!

Jeg elsker deres lille kunstinstallation!
Efter en hurtig udpakning (vi kunne desværre ikke få vores normale værelse den første nat), smuttede vi på opdagelse. Vi har nemlig benyttet os af guiden 'Spotted by Locals', der havde en masse tips til steder vi ikke kendte - det kom vi så til!

Schanzen-höfe ligger lige bag Bullerei, og 5 minutter fra vores hotel. Det er den gamle kødby, og egentligt skulle det have været revet ned (så vidt jeg har forstået), men heldigvis droppede de den idé, da de opdagede, at der var masser af potentielle lejere - heriblandt Bullerei...

Vi havde udset os et bryggeri-spisested - Altes Mädchen - der også har deres eget bryggeri Ratsherrn. Vi blev mødt med skiltene her
Og de viste os hen til en hyggelig lille gård med en kæmpe udendørsservering
Da det dryppede lidt kastede vi os ind under en af de store parasoller
Og vi bestilte straks nogle øl (og nej - jeg kan ikke huske hvad de hed)
Og en lille fiks bratwurst
Sikke et kit!
Solen var begyndt at skinne igen (det var desværre kun kortvarigt), kastede vi os ud i solen og efter nogle fikse små bræt med et lille udvalg af deres øl
Så måtte vi starte fra en ende af
Da vi havde siddet længe nok og pimpet, smuttede vi hen til Ratsherrns fine øl- og spruthandel lige ved siden af - nuuuuj et udvalg af lækre ting!
Det kommer vel ikke som en overraskelse, at vi kom til at købe en flaske gin med?

Schanzen-Höfe er så hyggeligt, og der ligger indtil flere fede steder derinde, men det skal jeg nok fortælle mere senere...

Egentligt ville jeg have skrevet alle min indlæg mens jeg stadig var dernede (så alt var frisk i erindringen, men jeg har levet uden stabilt net den sidste uge (tyskerne har ikke samme forhold til det at være på nettet 24-7, som vi har), så de kommer til at komme løbende over de næste par dage - så håber jeg bare, at jeg ikke har glemt for mange detaljer!

Uh, ville ønske at jeg var i byen lige nu, hvor Tysken er videre ved VM - der er nok en super fed stemning, hvor folk bare er galt glai og nyder sommeren!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar