onsdag den 30. juli 2014

Gin tasting and tasty balls

For noget tid siden var jeg til noget så genialt som gin-smagning! Det var min gode ven Jeppe, som var faldet over det übergeniale event, og sammen drog vi afsted for at smage forskellige gins (og så også for at finde ud af hvad en spirituskonsulent er).

De venlige mennesker, som arrangerede smagningen var Vinoble Skt. Petri (tjek deres hjemmeside her)
Inde i butikkens baglokale var vi rundt regnet 40 stks. I løbet af aftenen skulle vi smage hele 8 forskellige gins, lære en masse om gin samt have en GT to go for den nette sum af 149 kr.

Vi kastede os over det
Og så fandt vi også ud af hvad en spirituskonsulent er - det er en der ved VIRKELIGT meget om alkohol! Julian (spirituskonsulenten) virkede som et yderst sympatisk menneske - måske især fordi han lagde ud med at sige, at han var virkelig glad for gin...
Han vidste godt nok også meget om det! Seancen tog ca. 2 timer og sluttede af med en GT med eget valg af G... Jeppe og jeg nappede vores favoritter fra smagningen en Mikkeler Gin og den anden er så gået i glemmebogen (skammer mig!)

Efter smagningen var vi blevet sultne (eller Jeppe er vist altid sulten), så vi trillede ned til The Union Kitchen, hvor vi skulle mødes med Helle, der er Jeppes forlovede.

The Union Kitchen er ejet af Paul Muldowney go André Greedy, der også står bag The Office (min gamble stambar med de bedste cocktails!), Madam Chu's og The Union. Sidstnævnte ligger sjovt nok lige overfor, er indrettet i bedste speak easy/20'er stil, og de serverer også virkeligt skønne drink, der desværre bare er lidt dyre.

Konceptet bag The Union Kitchen er breakfast & balls. Og måske en lille drink også... Her kan du få alle dagens måltider, fra morgenmad til late night balls (de lukker først kl 23-24 de fleste dage). Stedet er i øvrigt allerede blevet en stor favorit hos byens smarte og stilbevidste crowd, for de kan altså noget med indretning de to herrer!
Nå, men tilbage til det vigtige - maden!
Jeppe og jeg mente, at vi altså skulle have en lille drink til at starte på - mener det var en "husets".
Den blev serveret i denne lille sag, og smagte ganske glimrende!
Det søde par venter i spænding på maden
Der kom ret hurtigt!
Jeg havde (vist) bestilt 'Meatball smash', der var 3 slags balls lavet som sliders med truffle fries til.
De smagte VILDT godt! De er ikke så store, så er man sulten (det var jeg), vil jeg anbefale at man tager en lille salat til - eller bare bestiller flere balls...

Helle prøvede til gengæld en udgave af deres balls med tomatsovs og kartoffelmos
Den virkede hun også ganske begejstret for - hvilket er et kæmpe kompliment, for selvom Helle er et ganske vidunderligt menneske, så er hun det mest kræsne menneske jeg har mødt til dato!

Og så turde hun endda også at prøve deres dessert, der er en cookie med hansens is (dessertens balls)
The Union Kitchen var et virkeligt godt bekendskab, men af uforklarlige årsager var der helt mennesketomt den aften. Jeg skal i hvert fald tilbage og prøve igen!

Efter maden trængte vi sådan til en cocktail mere, og Helle ville have en Pina Colada. Heldigvis vidste jeg fra min reunion, at sådan en kunne Strøm Bar fremskaffe
Jeppe og jeg gik mere hårdt til værks med en røget udgave af Old Fashioned
På vejen hjem mødte jeg så lige min gamle roomie - der naturligvis cyklede med sin cocktail....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar