lørdag den 12. juli 2014

Byens bedste morgenmad og nyt madmarked - (endnu) en dag i madens tegn! Hamburg

Jeg har fundet et nyt morgensmadssted! Jeg er så ovenud lykkelig - det er altså ikke nemt at finde et sted i Hamburg, hvor man kan få meget mad, lidt mad, sund mad eller hvad ved jeg. De er glade for brunch eller morgenmadstallerkner af bizarre dimensioner. Men NU har jeg fundet et sted, hvor jeg kan få god mad i de mængder jeg har lyst til - i både en sund og/eller usund udgave. OG jeg kan få en virkeligt god kaffe! Jeg er glad!

Lad mig introducere jer for Elbgold!
Elbgold ligger (også) inde i Schanze-Höfe, klemt inde mellem Altes Mädchen og Bullerei, og har en dejlig stor udeservering, hvor der lige kommer en frisk brise, men ellers sidder man nogenlunde i læ.
Og man kan sidde og sole stængerne (hvilket er tiltrængt!)
Vi var ved at være sultne, så vi bestilte lidt af hvert
Jeg faldt for en yoghurt med frisk frugt (som ikke har ligget i en eller andet sukkerlage)
Deres friske appelsinjuice var fantastisk!
Og deres kaffe er SÅ god! Men det er også et kafferisteri, så det burde den vel også være...
Vi købte også lidt kaffe med hjem
Da vi havde kastet maden (og et par kopper kaffe) i os, begyndte det at blive overskyet (igen), så vi tænkte, at vi hellere måtte tage på opdagelse! Igen havde vi tjekket Spotted by Locals igennem for tips, og her var der nævnt et madmarked, som vi bare måtte se.

Isemarkt er et udendørs marked med såkaldte 'gourmet farmers', der ligger under en strækning af u-bahn, og er på den måde overdækket.
Mor og jeg skulle naturligvis lige have en pølse på vejen
Jeg tog den klassiske Curry Wurst
Mor tog en Bradwurst
Den friske frugt lokkede også
Det var især de flotte hindbær som jeg var helt tosset med
Men boden med svampe var godt nok også lækker!
Vi fik også lige shoppet her hos krydderimanden
Og hos manden med de lækre friske vanilje fra Tahiti
Min stedfar flygtede hen til en kaffevogn
Vi er jo ikke blege for at indtage en kop kaffe (eller 20) om dagen, så vi måtte også lige have en - det der shopping kan jo også være udmattende
Og så gik turen videre
Alle ved jo, at shopping er en udmattende sportsgren, så vi havde efterhånden opbygget en god gedigen appetit. Det smarte ved markedet er, at det starter og slutter ved togstationer. Så vi hoppede på toget og tog hen til Bullerei
Hvor de gamle tog pasta, kastede jeg mig over nogle lækre, smækre spareribs
Der var en grillet ananas og noget kikærtepuré til dyret
På trods af at jeg ikke kunne spise op (portionerne er koloenorme!), så måtte jeg altså lige have mig en "lille" dessert - og jeg elsker crumble, så jeg tog en omgang med jordbær
Prøv lige at se den lækre creme
Jeg var stærkt tilfreds!
Efter det fantastiske måltid vendte vi snuden hjem til hotellet, for vi skulle jo i teatret om aftenen, men mere om det i en anden dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar