lørdag den 5. juli 2014

Fodbold på NIL'en, Hamburg

Lørdag aften havde vi bestilt bord på Restaurant NIL (som jeg sådan set har omtalt en gang eller to før - link her og her), og da vi kommer derhen, så opdager vi, at der åbenbart er fodbold, og at gæsterne naturligvis skal have mulighed for at følge med i VM-kampene - første tv stod på deres lille udeservering foran restauranten. Da vi kommer ind og bliver sat i deres baggård, opdager vi et endnu større tv på den anden side af beplantningen, så jeg kunne følge med i kampen mellem Brasilien og Chile - og siden mellem Columbia og Uruguay.
Tysken er vist meget begejstret for VM!
Men vi kunne heldigvis også få tid til at fokusere på andet...
Vi fik snakket en del og diskuteret nærmest samtlige retter - det store spørgsmål er jo, HVAD skal man have...
Jeg nappede lige en Negroni til at styrke mig på - man skal ikke tage vigtige beslutninger på tom mave!
Valget faldt på sild, kanteraller og hvid asparges til min stedfar
Det var en ret fersk sag, men den smagte virkeligt godt! Og de der bitte små kantereller er fantastiske - elsker når de er i sæson!

Makiruller med kimchi og noget braiseret oksekød
Det var en meget tung omgang - for tung efter min smag...

Min mor nappede en grøn gazpacho med calamaretti (jeg kan simpelthen ikke huske hvad det er)
Det smagte virkeligt lækkert og friskt! Jeg sendte i hvert fald øjne efter den...

Så var det tid til hovedretten
Min stedfar havde valgt lammebratwurst med mynteyogurt og couscous
Det var altså meget lækkert!!! Måtte virkeligt holde mig tilbage for ikke at nappe halvdelen (mindst!) af den!

Jeg tog fettuchine med kantereller og gedeost - simpelt, men uovertruffent!
Da vi skulle have dessert opdagde jeg, at de havde en lækker smækker portvin - den måtte jeg have!
Portvinen var fantastisk - desværre var desserten ikke lige så god. Forstå mig ret, den smagte fint nok, men den var alt for stor, og så var den bare ikke så spændende...
De gamle nappede som altid deres ostetallerken
Efter det sublime måltid ville vi tilbage til Altes Mädchen for at se hvordan stemningen var der sådan en aften - den var høj og tilsat masser af tv-skærme med fo'bol!
Selvom det er et ølsted, så er der også lidt vine - der alle har nogle lidt sjove forklaringer, hvor alle kan være med
Den var god...
Jeg satte mig naturligvis så jeg kunne følge med i det sidste af kampen...
Heldigvis havde jeg også tid til at drikke min vin
Da vi var helt sikre på at Columbia havde vundet over Uruguay, kunne vi med god samvittighed smutte hjem til hotellet (og vores balkon), hvor vi lige kunne fikse verdenssituationen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar