tirsdag den 8. juli 2014

Søndagsmiddag på Altes Mädchen, Hamburg

Ja ok, jeg ved godt, at det måske ikke er super duper spændende at læse, at vi igen igen igen var på den gamle tøs (link her). Men mad skulle vi jo have, og vi havde jo sådan set ikke spist et reelt måltid mad derinde endnu (en bratwurst udgør jo ikke helt måltid). Og udvalget er ikke stort om søndagen.

Aftenhimlen over Schanze (de lokales kælenavn for Schanzenviertel) og Schanzen-Höfe var så fin

Sandalerne er et kup fra Monoprix i Paris (de er hamrende behagelige og så er de på udsalg!) - alt det andet er udsolgt for længe siden...
Vi lagde ud med en oste- og pølseplatte
De laver i øvrigt et lækkert brød derinde!
Skulle det være en bette 'gurk!?
En af de mest afgørende årsager til, at min mor insisterede på, at det var her vi skulle spise var faktisk, at de havde snysk (sønderjysk egnsret) - så det måtte jeg kaste mig over
Så vidt jeg forstår er det en slags hvid opbagt sovs med spæde forårsgrønsager (sådan skulle min oldemor have lavet den) - jeg synes det minder lidt om fyldet til en frikassé. Her serverede det det med en kartoffelmos med speck (YUM!) og et stykke ko.
Det smager sådan set ret godt, og jeg kunne nu godt finde på, at lave sådan en omgang på et tidspunkt.

Min stedfar nappede deres macaroni med salat (ovenpå?), som efter sigende smagte dejligt!
Min mor gjorde mig stolt ved at bestille roastbeef i en øl af en slags, brasede kartofler og salat.
Det smagte vildt godt! Det der kød var nærmest råt - lækkert!

Mange steder er det vanskeligt at få lov til at slutte af med god kaffe - det var ikke tilfældet her!

Og hvis man syntes at den der himmel var pæn på billedet længere oppe, så se lige her!
Og så skulle vi altså se bold nede på Frank und Frei (man kunne også have set kampen på Altes, men nu havde vi ligesom været der længe nok...
Vi blev sjovt nok ikke fristet af ovenstående kort, men et glas vin til at se kampen mellem Costa Rica og Grækenland kunne vi lige klare 
Og sluttede af med en campari - den måtte have gjort udslaget for lige der vandt Costa Rica altså!
Og så var den dag jo ligesom slut...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar