mandag den 14. marts 2016

10 Corso Como

Et af de steder vi fik anbefalet i Milano var 10 Corso Como, der ligger i Porta Girabaldi området. Stedet ligger lidt gemt bag denne smukke indgang i en baggård. Da jeg er (meget) nysgerrig af natur, så skulle vi forbi til en tidlig frokost


Herinde gemmer sig et mini luksushotel (der er kun tre værelser), et lille galleri og en tilhørende boghandel, en café samt en designbutik, der godt kunne minde lidt om Colette - bare i meget mindre skala. Kort sagt enhver fashionistas og designelskers paradis...

Grundet det og den ekstremt instagram-venlige indretning, så er der også rig mulighed for at sidde og kendisspotte på caféen...


Hele baggården som på en måde udgør kernen af komplekset er proppet med planter, hvilket giver en form for oase-stemning, der må være fantastisk rar på en varm sommerdag, hvor skygge er tiltrængt!


Selve cafeen ligger også til dels udenfor med varmelamper og hele moletjavsen - hvilket rygere sætter pris på - men der er også en meget lille del indenfor


Vi satte os udenfor, bare fordi vi kunne og fordi vi ikke helt havde opdaget den indendørs afdeling, og smed jakkerne. I løbet af forholdsvis kort tid fik vi brød, lidt snacks og vand - og så kunne vi gå i gang med at planlægge angrebet på menuen




I weekenden er det muligt at få brunch. Heldigvis består deres brunch i at det er muligt at få både morgenmad og frokost - WIN!


Vi fik lynhurtigt bestilt en masse og gav os til at vente - og kigge på alle de sjove typer, der også var derinde!


Pludseligt stod maden foran os, og vi fik klemt alle tallerknerne ind på det lille bord (som vel ikke var så lille, men vi havde bare bestilt meget)


Burrata med tomater, mynte og basilikum


Jeg elsker jo burrata, der er en slags mega cremet udgave af mozzarella...

Pizza med masser(!) af ost, tomatsauce og ansjos


Gris i tynde skiver



Vi kastede os over herlighederne med stor sult!


Det smagte altsammen super godt! Var sådan set lidt ærgerlig over at jeg ikke kunne spise mere, for der var virkeligt meget af det på kortet, som lød helt fantastisk lækkert.

Men en lille dessert tænkte jeg at jeg nu godt kunne få plads til, hvorfor jeg bestilte en tarte tartin


Desværre havde de åbenbart deres egen fortolkning af den vidunderlige klassiker... Mage til uinspirerende sandkage skal man lede længe efter. 

Maden var som sagt ganske glimrende, men desværre glimrede personalet ofte med deres fravær, hvilket gjorde det noget vanskeligere at komme i kontakt med dem (hvilket nok også var meningen med det)... Prismæssigt er vi oppe i den dyrere ende, og maden var ikke så god at den kunne retfærdiggøre prisen, men til gengæld er der smart!

Efter frokosten trillede vi rundt og så resten af komplekset



Det ene rum af galleriet havde en lille bitte udstilling med fotokunst, som var ret god




Jeg var især vild med billedet her - hun ville passe perfekt sammen med mine Marilyn Monroe billeder derhjemme...



Hele 10 Corso Como komplekset er super fedt indrettet og er helt bestemt et besøg værd! Du kan læse meget mere om 10 Corso Como her

Da vi havde mættet vores kulturelle appetit tøffede vi lige så stille gennem byen, og hen til La Rinascente, der er et luksuriøst shoppingcenter med en rooftop terresse. Så kunne vi sidde og nyde et glas vino med udsigt duomoen



Selve shoppingcenteret er efter min mening ikke så spændende, men jeg kan ikke holde ud at opholde mig i dem i mere end 5 minutter, til gengæld er udsigten oppe fra caféen på terrassen fantastisk, og så går det jo nok at man betaler en lille overpris for sin vino...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar