torsdag den 24. marts 2016

Æblevafler

Sponsoreret


Søde syndige vafler er noget af det bedste at vågne op til - kaffe er nu også ret højt på listen. Jeg elsker æbler, og jeg elsker desserter med æbler. Kommer du tilmed kanel på, så er jeg ikke til at skyde igennem! 

Da både æble og kanel stod på listen over ingredienser vi skulle lave en opskrift med, var den første jeg fandt på denne omgang æble- og kanelvafler! De smager fantastisk alene, med creme fraiche og jeg kan kun forestille mig, at de smager umanerligt godt med fx vaniljeis. 

Opskriften giver 3 hele hjertevafler

Ingredienser
  • 2 store æbler revet groft
  • 1 æg
  • 1/2 dl. hvedemel
  • 1/2 vaniljestand
  • 1/2 tsk bagepulver
  • 2 tsk stødt kanel
  • 4 spsk smeltet smør
  • 4 spsk mælk
  • lidt salt
  • evt. lidt sukker
Tilbehør
  • Kanelsukker
  • fx Creme Fraiche (jeg brugte Arla Unikas på 48% - den er SÅ god!), is, flødeskum eller hvad du nu kan finde på

Start med at rive æblerne groft - jeg tog dem med skræl, men den kan du sagtens droppe. Bland alle tørvarer i en skål, hvorefter du mikser alle ingredienserne sammen. Massen skal ende med at ligne noget der er løgn...

Tænd for vaffelhjernet og når det er varmet op, kommer du en god stor skefuld (jeg brugte en suppeske) på og fordeler det let. Luk jernet i og vent i hvert fald 5 minutter med at åbne for det for at tjekke til vaflerne, da de ellers falder fra hinanden. Når det er godt brunet af kan du lægge vaflerne på en tallerken og fortære dem, eller lige skille dem ad inden du serverer dem... Drys med lidt kanelsukker og giv dem en god klat creme fraiche eller lign. Bum!


Prøv lige at se hvor lækre de er! 

Det er en perfekt kombination af det sure, det søde og sprøde...
Skal du lave til mange, vil jeg underbage dem en lille smule, og komme dem i ovnen i et par minutter. Desværre riskerer man at miste sprødheden en smule, men på den må kan alle få på samme tid - og du undgår slagsmål ved bordet (hvilket jo altid er en fordel...)


Tefal's Snack Collection er virkelig nem at arbejde med, men min OCD har det lidt vanskeligt ved at hjerterne ikke bliver lige store, da det er en aflang plade, men det er en lille pris at betale for et ellers velfungerende jern! Udover det er lidt svært at gøre helt rent i revnerne, så er det så nemt at skifte pladerne og rengøre dem. Du finder dem her!

Jeg glæder mig allerede til at skulle lege lidt mere med det her i påsken! Og hvem ved, måske kommer der nogle flere opskrifter til bloggen ud af det...

Indlægget er lavet i samarbejde med Tefal, der har givet mig en Snack Collection samt tre plader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar