torsdag den 10. marts 2016

Eataly

Et supermarked i flere etager kun med lækker mad - se dét er et koncept jeg kan forholde mig til! Så derfor var et besøg hos Eataly naturligvis på skemaet. Vi spænede tværs gennem byen for at samle en god appetit, og blev mødt af denne lidt bizarre blanding af beboelsesejendom og supermarked



Find "Holger" i spejlbilledet ^

Når man kommer ind, åbenbarer der sig en type af supermarked, som kun kan komme til DK alt for langsomt (der går rygter i madkredse om at der skulle åbne en Eataly i KBH inden for de næste par år)!

Jeg var ret vild med Duomoen lavet af chokolade


Deres lille grønttorv





En af de fede ting ved Eataly er at de har reoler og atter reoler med forskellige udgaver af samme produkt - her pastagangene



Skulle du derimod have lyst til risotto, så kan de også fremvise et "mindre" udvalg af ris...



Inde i midten af bygningen har de i stuen forskellige nødvendigheder





Da vi havde været turen rundt i stuen, der også byder på små spisesteder og en espressobar, så var det vist tid til at løfte blikket en smule - og finde rulletrappen op







De har naturlgivis også en slagter (måtte virkeligt holde mig tilbage for ikke at gå til angreb på bøfferne her)




Fiskemanden havde også et dejligt udvalg!


Man kunne naturligvis også gris i tynde skiver



Når man - eller jeg - er omgivet af så meget mad, så bliver man  - eller jeg - sulten!
Min mor foreslog at vi kunne sætte os hos en af restauranterne og få en lille frokost, hvilket umiddelbart virkede som en tip top idé... Det var det ikke ubetinget




Vi hapsede en omgang østers, der var ganske glimrende, til forret




Derefter fulgte to yderst uinteressante hovedretter, som jeg ikke vil trætte jer med...
Det korte af det lange er, at det ikke kan betale sig at spise på restauranterne derinde! Desværre var jeg jo sulten, og hvad gør man så, når man ikke gider at spise den der uinteressante mad man har bestilt? Jamen, man går da ned i stuen, hvor der var masser at ting at vælge i mellem!

La Piadina Dei reddede dagen!



Brødet var ret tyndt og fyldet var en vidunderlig masse af tomat, ost og en stærk pølse af en art! Mums!!! 

Hvis jeg boede i nærheden, havde jeg nok købt mig fattig i delikatesser, men denne gang måtte jeg holde mig til en kæmpe pose kaffe... 

Inden turen havde vi læst Gastro's artikel om aperitivo-kulturen i Milano (kort fortalt er det snacks til dine drinks), så vi besluttede os for at det skulle vi da lige se lidt nærmere på! Vi fandt en forholdsvis hyggelig café og skyndte os at bestille noget vino mens vi råudnyttede stedet wifi til at lægge en rute til de udvalgte steder


Allerede her fik vi snacks til vores vino ^
Og modsat de lokale, tog jeg altså mine solbriller af når jeg gik indenfor - jer er overbevist om at når italienere bliver født, så er de iført solbriller og taler i telefon!

Gastro anbefalede området omkring Piazza Sempione, hvor barerne efter sigende skulle ligge strøet med rund hånd - afsti afsted med os!

Området er centreret omkring en frihedsbue Napoleon fik bygget


Nu var artiklen fra Gastro nogle år gammel, så vi havde forberedt os på, at de steder de nævnte nok ikke var der længere - og ganske rigtigt, så kunne vi kun lokalisere enkelte af dem. Efter en gåtur i kvarteret kastede vi os ind på Living, hvor vi kastede os ned i de (meget) dybe sofaer


Igen fik vi lynhurtigt bestilt noget vino


Og så fik vi igen lige lidt snacks...


Vi var måske en lille smule skuffede over kvarterets bar-udvalg, men til deres forsvar, så var vi der nok alt for tidligt på dagen - jeg har på fornemmelsen, at omkring 18-19 tiden, så er der nok meget mere gang i den end der var da vi var der...

Heldigvis vidste vi, at der var gode aperitivo barer i vores eget kvarter, så vi hoppede på en af byens umanerligt charmerende sporvogne mod Navilgi...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar