søndag den 2. juni 2013

Summer time is Distortion time!

Jeg elsker distortion, og ser altid frem til at bruge et par dage og nætter i solen (for det meste) med liv og glade dage omkring mig på de københavnske gader og stræder. Jeg elsker at opleve og bruge byrummet på den måde. Men føj hvor bliver der også klamt på gaderne, og jeg er imponeret over, hvor hurtigt der er gjort rent bagefter.
Nille og jeg har en fast distortiontradition. Eller vi har ret mange. Her er nogle af dem:
1. Hun sørger for at finde festerne, jeg følger med. 
2. Derudover skal man jo sørge for ikke at dehydrere, så der skal være masser af vin, og den skal drikkes af glas. 
3. Fest, fest og atter fest!!!!

I år har de rykket rundt på det hele, så onsdag var Nørrebro. Aftenen startede hjemme hos M's venner, hvor vi grillede. Efter maden smuttede jeg ned på fælledvej 5 for at mødes med Nille
Jeg er naturligvis ikke lige så elegant når jeg skal fotograferes
Toppen er fra Hofmann Copenhagen, Kirsty, og du finder den her

Efter at have danset og smilet (og drukket vinen) med the usual suspects, smuttede Nille hjem (det der arbejde tager mærkeligt nok ikke hensyn til distortion), og jeg tilbage til de andre. Hele flokken smuttede på gaden og festen fortsatte nede på Elmegade og Nørrerogade.
Jeg havde naturligvis forsyningerne i orden
Da musikken langsomt begyndte at dø hen rundt omkring i gaderne, og det blev sværere og sværere at finde en fest, var klokken også ved at være mange, så vi smuttede hjem til stille Østerbro.

Torsdag startede med, at jeg opdager, at mit billede fra instagram er kommet med i en artikelserie om Distortion på dr.dk
Så var dagen reddet! Og det var mine 5 sekunders berømmelse... Du kan læse artiklen her

Vesterbro var aftenens destination, så Nille, Anna og jeg mødtes i M's lejlighed lige midt i det hele - meget praktisk!

Som altid var det Nille, der havde musikansvaret, og hun besluttede, at vi skulle ned til Sdr. Boulevard 93 - så vi måtte mase os gennem mennekemængden...
Her fandt vi siddepladser - usædvanligt - og slog os ned for aftenen.
Verdenssotuationen blev naturligvis klaret...
Vi blev ved til længe, og på vejen hjem blev der (naturligvis) lige købt lidt junk food.

Det må have været verdens bedste ide, for jeg vågnede pænt frisk fredag og smuttede på arbejde - helt uden at gå kold!

Eftersom at distortion har lavet om, og er rykket ud til Refshaleøen, så gad vi ikke at tage helt derud. I stedet blev der planlagt grillaften i fælledparken. Desværre kom der meldinger om dårligt vejr, så vi rykkede det til min gård - hvilket var så hyggeligt! 

M og Nille stod for kødet og jeg for alkoholen....
Nille fik i øvrigt lyst til at prøve en fancy cykel
Verdens situationen blev løst endnu en gang (kan ikke helt huske, hvad vi blev enige om, men kloge var vi!), og dermed var det slut med distortion for denne gang.

Nu glæder jeg mig til Stella Polaris senere på sommeren - det er jo lidt ligesom distortion bare med tømmermænd...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar