tirsdag den 23. april 2013

LA Confidential - part one

"Come to Los Angeles! The sun shines bright, the beaches are wide and inviting, and the orange groves stretch as far as the eye can see."

Min bedste veninde bor i LA, hvor hun er i gang med sin ph.d. (hun er nu ret klog), så jeg besluttede at det ville være synd og skam hvis jeg ikke besøgte hende. Som sagt så gjort - her er jeg! I de næste dage kommer, der flere indlæg om mine eventyr og opdagelser i La La Land.

På vej mod flyet skulle jeg køles ned med lidt kaff' og lige flashe mine to ynglings Mulberrytasker
Jeg fløj over Zürich, og var så heldig at jeg på den lange del af turen havde mega meget benplads (på den første sad jeg også ved nødudgangen). Her sidder jeg med de mest basale nødvendigheder til starten af turen...
Man ved man er ankommet til LA når man ser palmerne over det hele. Her står jeg ved Union Station og venter på Alex, som desværre var blevet syg...
Alex bor i Pasadena, der er meget charmerende. Lejligheden er lille, men stor nok til et walk in closet - but off cause.
Aftenen gik med at hente mad, og gå kold tidligt. Vi hentede salater i nærheden, nede på Colorado Blvd., hos Saladish, der har nogle rigtigt gode salater fra 6.95$. 

Næste dag gik jeg på opdagelse i lokalområdet, og havde én mission: køb ind til aftensmad!
Jeg blev skubbet i den rigtige retning af Alex, og så begav jeg mig ud i samfundet. Her hjørnet af Colorado Blvd. og Raymond Av.
Kom lige forbi en Starbucks, og skulle jo passe på at jeg ikke blev dehydreret... Forbindingen er fundet frem fra gemmerne, da mit ar ikke må få for meget sol i år. Til jer der ikke kan huske det, så blev jeg skoldet af kaffe sidste sommer, og fik mig en solid 2. grads forbrænding på armen - jeg kalder det gerne mit 'Nam ar, da det lyder lidt sejere end sandheden (det gør ikke noget det er løgn, så længe det er sjovt)...
Ralphs var målet for min tur gennem byen. Her har de et glimrende udvalg af mad, men deres afdeling for økologiske varer er lidt sparsom, så hvis det betyder noget for en, så skal man holde sig til Whole Foods.
Men lidt fandt jeg da....
Da der var blevet købt ind hoppede jeg i min sprit nye bikini og slentrede hen til poolen længere nede af gangen...
Bikinien er fra Change - Coco Beach er fra mærket Charade, som er lidt dyrere, men lækrere end det normale. Toppen koster fra 450 kr. og underdelen fra 225 kr.

Efter nogle timer i solen var det blevet aperitid, og derfor tid til Margarithas
Som passende kunne nydes ude på en af de mange terreasser 
Og tid til madlavning...
Jeg lavede en salat baseret på min opskrift på Tigerrejer med mynteyoghurt (bare uden mynte) - opskriften på den finder du her!

Stay tuned and remember it is all "Off the record, on the QT, and very hush-hush."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar