mandag den 15. april 2013

Hurtig og sund morgenmad

Det vigtigste måltid på dagen er morgenmaden! Det er blandt andet derfor, at jeg gør så meget ud af den. Og derfor der er så forholdsvis mange indlæg om det. Problemet er desværre, at mange ikke får spist morgenmad. Mit håb er, at jeg kan inspirere nogle flere til få spist deres.

Personligt er jeg forholdsvis konservativ i mine morgenmadsvalg. Et af de mest faste valg er en stor portion skyr med frugt. Det er nemt, det er hurtigt, det er sundt og - vigtigst af alt (for mig) - er at det mætter i dejligt lang tid. Helt uden at give en oppustet fornemmelse (hvis man altså ikke er lige så grådig som mig).

En af mine favoritter er for tiden:
- 3 store skefulde skyr
- 1 banan
- Masser af hakkede mandler
- Lidt gojibær og physalis
- Rosiner
- Hørfrø
- Et skvæt hør- og kæmpenatlysolie
Og så kan jeg godt lide at have lidt friske krydderier på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar