mandag den 25. februar 2013

Friday Night Fun a.k.a. Nicoles fødselsdagsmiddag

Min dejlige tidligere roomie, Nicole har fødselsdag i morgen! 
Derfor kom hun forbi lejligheden, hvor jeg havde lavet hendes livret: Sur kylling med karamelliserede løg (du finder opskriften her). Jeg lavede den dog i en lidt anden version end den jeg tidligere har lavet, men der skal jo også være plads til lidt variation! Lav den efter den oprindelige opskrift, men rul/vend dyret i en "marinade" af hvidvin, sennep (jeg brugte både grov og en æble/chili-frækkert) og lidt salt og peber. Ellers er alt som det plejer!

Som tilbehør lavede jeg en lun salat med stegte auberginer, squash og peberfrugter - de fik en tur på panden v høj varme med olie, salt og peber. Når de var færdige fik de et skud olie/eddike, friske tomater og basilikum over sig. Nemt og enkelt, men lækkert!
Nicole sørgede vanen tro for bobler (lyserøde naturligvis!). Og Nicole var så sød at tage en buket roser med - det er så længe siden, at der har været blomster i min lejlighed, så jeg blev simpelthen så glad!
Bagved kan man skimte et billede M tog med hjem til mig fra Istanbul
Og Nicole havde også Easter Liquorice fra Lakrids by Johan Bülow (du finder de lækre sataner her)
Fejres skulle hun jo, så vi hoppede i festtøjet
Jeg har mine nye læderbukser og blondetop (begge er AW12) fra HOFMANN Copenhagen på - der er ingen priser, da jeg fandt dem på lagersalg. Under blondetoppen har jeg min tro væbner - sort top fra Message - på.
Jeg har faktisk været så tarvelig ikke at fortælle Jer om min cocktailbar (eller den er jo ikke min, men den er min favorit!). Men det er jo bare fordi jeg er hamrende egoistisk. Men jeg synes, at nu var det på tide at dele lidt med de andre.

Skal du nogensinde ud og have en god cocktail i København, så skal du unde dig selv at tage på MADAM CHU's på Gl. Strand! Og så skal du naturligvis bestille Espresso Martini! Og bagefter en Manhatten...
Jeg er ikke lige så elegant som Nicole, så derfor kan det måske godt se ud som om, at det er drinken der konsumerer mig frem for omvendt...
Her er mine ynglingsdrenge med alkohol!
Det var en fantastisk aften, og som altid måtte vi jo lige et stop på Andy's for hverken Nicole eller jeg ved hvordan man stopper mens legen er god...


Og hvis du undrer dig over hvorfor der er sat link ind til en musikvideo i indlægget, så er det for det første fordi jeg elsker Moloko og det nummer - og for det andet fordi Nicole blev forelsket i nummeret. Det virkede passende...

Enjoy!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar