lørdag den 16. maj 2015

En Cowgirl slår til igen!

Louisa Lorang har efterhånden udgivet en hel del kogebøger (har endda indtil flere af dem stående hjemme på hylden), og for nylig slog hun til igen - denne gang med tex/mex-køkkenet i centrum!

I den anledning var jeg inviteret med til reception på en unavngiven og på det tidspunkt uåbnet café/restaurant/something på hjørnet af Vingårdsstræde og Bremerholm! Jeg nåede kun forbi for en kort bemærkning, men syntes ikke, at I skulle snydes for billederne...

Jeg blev mødt af en glad Louisa, som straks smed en margarita og en omgang mac'n'cheese i hånden på mig - hun er et godt menneske!
Jeg kan faktisk ikke helt afgøre, hvad der gjorde mig mest glad (altså sådan virkeligt glad) - sprutten eller maden!? Krydderierne i mac'n'cheesens panering var perfekt afstemt med osten og cremen var fløjlsblød! Margaritaen havde balance mellem syre og sødme og havde et godt efterslag af alkohol - me like!
På bordene var der masser af nachos og guacamole (tror jeg nok), som jeg desværre ikke fik kastet mig over...
 Et stks meget glad og tilfreds foodie!
 Jeg fik desværre heller ikke smagt de her lækre små cerviche-serveringer
Til gengæld fik jeg smagt tacos, der havde en skøn knas fra kålen og radissen, et mildt bid fra dressingen samt lunt og mørt kød i en skøn kombination med korianderen.
Det smagte forrygende! Jeg ville ønske at jeg havde taget flere billeder, at jeg havde smagt mere og havde haft tid til at blive hængende i længere tid!
Heldigvis var jeg så heldig, at få en kogebog af Louisa, så jeg kan kaste mig over det hjemme i mit eget køkken....
Bogen og chipotlen matcher endda mine billeder derhjemme ;)

Jeg har efterhånden gennemtrawlet kogebogen for at finde ud af hvilke retter jeg skal kaste mig over, men det er godt nok svært at vælge! Som altid skinner Louisas skønne personlighed igennem opskrifterne, og de små anekdoter er sjove og finurlige. 

Hvis dette har fristet dig over evne, så kan du finde Mit Cowgirl Køkken på Louisas blog her 
p.s. kan i øvrigt anbefale at tjekke opskrifterne derinde ud - de er SÅ yummy!

Velbekomme! (#jegerstadigsulten)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar