tirsdag den 29. april 2014

Ballet og Bank, Hamburg

Når jeg er ude og rejse - især med min mor og stedfar - så går jeg rundt hele dagen, er ude så meget som muligt når solen skinner og når generelt ret mange ting på en dag. Desværre er de gamle ved at blive.... Tja, gamle, så de kan ikke holde til det længere. Hvilket stinker på ret mange planer. Nå, men det betød også, at vi måtte smutte hjem til hotellet allerede ved 15-tiden. Dvs. mens solen stadig skinner, og hvor det er tilladt at pimpe lækre drinks i solen! Kan afsløre, at jeg vist tog det lidt som et enebarn. Undskyld mor! Heldigvis skulle min mor bare lige hvile sig kortvarigt før hun var til at lokke med i fordærv og ud i solen. 
Og så fik jeg mulighed for at flashe mine nye fodformede (ja, du læste rigtigt) sko fra Zara. 
Efter kort tur på Bedford med en lille drink, så måtte vi også skynde os tilbage til hotellet, da vi havde lidt travlt med at komme videre i teatret! 

Som jeg skrev, så var vi som sædvanligt taget derned for at se ballet - denne gang skulle vi se Messias af John Neumeier! 
Som altid kom vi lidt for sent ud af døren, så vi nåede ikke rigtigt det store inden vi måtte løbe ind på vores pladser. Heldigvis var der også en pause, hvilket er lig med madder og vino! 
Jep, jeg drikker mens der tages billeder, for lige pludseligt ringede klokken, og vi skulle ind til vores pladser. Og nogle sagde måske 'bund eller resten i håret', og så må man jo drikke ud. Grunden til det var måske også lidt, at jeg var tørstig for det var godt nok varmt den dag!
Det var en helt vidunderlig forestilling - også selvom jeg igen måtte kæmpe mod søvnen. Det er altså det der musik kombineret med kor, som gør mig så uendeligt træt. Det er altså vildt at se en balletforestilling med 20 mand stort kor samt 4 solister. Og så en stor del af ensemblet på scenen under stort set hele forestillingen. Gid den slags kunne opleves i København!

Efter balleten trillede vi lykkelige over til Die Bank, som også er et fast stop i byen. Normalt er der ret meget gang i den på en lørdag, så forestil jer vores overraskelse, da vi kommer ind til en nærmest tom restaurant! Vi fandt så ud af, at der sad nogle få ude på deres terrasse (men de var så alle sammen danskere!?) - det er nemlig så varmt, at man kan spise sin (sene) aftensmad udenfor! Jeg er fan!
Det viste sig at der åbenbart er påskeferie(?) i Tyskland for tiden, så de fleste må være taget væk. Det forklarer måske også hvorfor det var muligt for så mange turister at få pladser til balletten...?
Nå, men tilbage til det vigtige!
Vi var egentligt ikke særligt sultne, så vi bestilte alle bare en pastaret. Jeg bestilte ravioli med forårsgrønt og morkler - yummy!
Maden på Die Bank er bare altid god! Og det er også derfor, at det undrer os, at der ingen mennesker var den aften. Jeg giver dem i hvert fald stadig min anbefaling - så må vi bare håbe, at de er proppet næste gang jeg kigger forbi!

Jeg vil altså også gerne opfordre flere til at opleve John Neumeiers balletter i Hamburg inden han går på pension om ikke så længe - så afsted til billetlugen, eller hvad den nu hedder dernede! Link til hjemmesiden er her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar