lørdag den 26. april 2014

Bullerei, Hamburg

Efter at have været på farten og nydt eftermiddagssolen samt fået en lille lur var det tid til at komme ud i samfundet igen! Vi har naturligvis planlagt stort set alle måltider hjemmefra, så vi skulle bare i tøjet!
Top fra Zara / Chinos fra Hofmann Copenhagen / Sko fra Nike

Aftenhimlen over byen fra vores værelse
 Og så afsted! Efter drinks naturligsvis!
  Byen summer af sommer, hvilket er helt bizzart her i april!
Vi fandt et ledigt bord ved en af de ufatteligt mange cafeer på Susannenstraße - perfekt sted til at kigge på mennesker!
Af uforklarlige årsager ville min stedfar have tortillas med ostesovs(!) til - det var så ulækkert!
Heldigvis skulle vi spise på Bullerei, som ligger lige ved siden af.
Se mine nye sneaks! Er de ikke bafe fiiiiiiine!?
Allerede på hotellet havde jeg tjekket menuen - sådan er jeg nemlig - og besluttet mig for burrata. Heldigvis for mig var de gamle ret nemme at overtale! 
Portionerne på Bullerei er kæmpe store, så vi 3 delte en forret til 2.

De gamle skulle dele en omgang paprika kylling til 2, og fik hver dette spækbræt med grønsager
Bæstet skæres ved bordet
Jeg havde derimod valgt en mere diskret lille ret - til gengæld havde den et tomat-vodka-shot. Og masser af kød... Flat Iron Kurzgebraten!
Og lige et close up af kødet med kartoffel-vafler!
Det smagte dejligt! Kødet blev spist helt op, men måtte altså efterlade de der vafler, da de var lidt triste og slatne.

Dessert skulle jeg have, og trangen til jordbær er ikke mindsket med varmens komme, så jeg kastede mig over deres Jordbær med mørdej, mascarpone-is og gammel balsamico.
Jordbærrene var desværre det eneste interessante - og så var jeg sådan set også mæt, hvilket ikke gjorde lysten til det andet større. Heldigvis fik desserten selskab af et glas portvin!

Bullerei er et fast stop på vores Hamburg-ture, og jeg kan kun anbefale det! De har også en deli, som også har rigtig god mad. Man kan kun reservere bord i restauranten, og det vil være fornuftigt, da der altid er proppet og gang i den. Man kan naturligvis tage chancen og vente i baren, men det kan tage ret lang tid... Udover fantastisk mad er betjeningen også altid virkeligt god - og så er indretningen ret fed!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar