torsdag den 24. april 2014

Påske i Krogen - Part 2

Solnedgangen oppe i Lummerkrogen er fantastisk, og jeg har glædet mig siden sensommeren til at opleve den igen. Og her i påsken skete det for første gang i år! 
Eneste problem er, at det stadig er en smule koldt, så det fælder om at være pakket ind - og huske provianter!


Vi frygtede lidt, at det var for tidligt på året til, at vi kunne se solnedgangen ordentligt, og selvom den ikke går ned i havet endnu, så var det helt fantastisk smukt!!!
Hvor heldig kan man være!?

Efter solnedgang mente Nessie, at det var tid til at hygge lidt
Må indrømme, at jeg elsker når hun bare putter sig ind til mig og snork sover (også selvom hun bliver en anelse tung)!

Søndag var vejret også helt eminent! Desværre kunne vi ikke rigtigt tillade os at udskyde vores havearbejde længere (åh, hvor ville jeg dog ønske, at Nille var blevet lidt længere, så var jeg måske sluppet!). Nå, men iført shorts, soltop og -briller samt uanede mængder solcreme, kastede jeg mig over naboens krat, der har fundet vej ind til os. Og med lidt ocd, går det jo helt galt - men nu slipper jeg for at se på det! Min mor og jeg fik ryddet jorden og gjort den klar til det mere sjove, nemlig at plante krydderurter, tomater og den slags!

Efter det gårde arbejde må man jo - eller man skal faktisk - slappe af! Og jeg er som sagt virkelig god til at slappe heeeeelt af og nyde livet
Jeg er lige begyndt på Florian Illies' 1913, der er en eminent bog om året der ledte op til 1. verdenskrig - hvis I ikke allerede har læst den, så kom i gang! 


Det er altså ret nemt at være virkelig doven, når man har den her udsigt 
Efter at have beundret alle mine fine nye fregner og drukket aperitif(s), var det tid til at se solnedgang igen...
Jeg bliver aldrig træt af at se solen gå ned. Hvilket mit fotobibliotek også kan bevidne, da det er proppet med billeder af solnedgange fra hele verden...

Ovenpå den oplevelse var vi også ved at være sultne. Min stedfar havde lavet pølsebrød og sammen med slagterens lækre pølser var det et sublimt måltid!
I får lige et close up
Aftenen gik med at hygge med Nessie og se serier!

Mandag var vejret så april-agtigt som noget kan være, så vi smuttede ud til planteskolen for at rive ned af hylderne. Det gode ved det kedelige vejr var, at det var knap så udmattende at grave! Men flot blev resultatet!
Desværre skulle vi hjem om eftermiddagen, så efter en sen frokost måtte vi vende snuden hjemad. Men heldigvis stoppede vi ved Munkholmbroen og fik is (det skal man jo!)
Og med den sluttede en fantastisk påskeferie! Heldigvis smutter jeg til Hamburg om lidt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar