fredag den 25. april 2014

Sol over Hamburg, Hamburg

Så er jeg skisme i Hamburg igen! Og det er som altid en ballet som har lokket os herned...
Men first things first.
Vi ville egentligt gerne have spist frokost på MASH i lufthavnen (var ved at være ret så sulten), men de åbnede lidt sent, så vi måtte prøve Le Sommelier - not so nice. Ikke at maden var dårlig, men det var betjeningen til gengæld! 
Nå, men efter vi fik kantet os ind i verdens mindste fly (havde heldigvis ikke stiletter på - så havde jeg ikke kunne være der!), måtte vi ud igen og over i et andet verdens mindste fly. Heldigvis er turen kort! Og byen de hele værd!

I Hamburg er man lige lidt længere fremme på årstiden, så her er alt sprunget ud. Og varmt! 
Som sædvanligt bor vi på Superbude (St. Pauli), og efter vi indcheckning tog vi på "opdagelse"! 
Tossen her mente jo, at i og med at klokken var over 15, så måtte det jo være ved at blive køligere og derfor ikke nødvendigt at hoppe i mere sommerligt tøj. Jeg tog fejl...
Schulterblatt er en mega hyggelig gade, og mens vi kiggede efter cafeplads i solen faldt vi over en kolonialbutik med disse lækre marcipan-pakker
Der var også curry würst! Og pommes!
Æ ska it ha nou da!

Solpladsen fandt vi heldigvis på Bedford på hjørnet af Schulterblatt og Susannenstraße - dejligt sted!
Vi skulle jo sørge for at vi ikke dehydrerede, så vi bestilte fluks en Campari/soda! 
Den faldt et tørt sted!
Er det for forkælet at pive over at der var helt vindstille og derfor alt for varmt!? Nå, men det var der altså!
Efter en time(!) kunne vi ikke mere og tøffede ned til vinmanden med de grimme sko (Susannenstraße) - man kan jo ikke være i Tyskland uden at drikke riesling. Hele tiden!

Og så tog vi da også lige i vinparadiset for at købe nogle lækre tyske gin!
Og så måtte jeg altså have en kaffe! Heldigvis ligger Kaffekontor lige overfor!
Og så shoppede vi (læs: jeg) lige lidt mere på vejen hjem
Er de ikke fine!??? Egentligt ville jeg have haft dem i sort, men de her kaldte på mig. Og så er der jo ikke noget at gøre...
Og alko-rovet:
I aften skal vi på Bullerei - og det betyder jo nok BØØØØF! 

Behøver jeg at sige, at jeg elsker at være i Hamburg? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar