onsdag den 30. april 2014

Altona! Og lidt strandhygge..., Hamburg

Søndag er den dødeste dag i Hamburg - butikkerne er lukket, og det samme er mange restauranter. Derfor havde vi planlagt en større museumstur den dag. Den plan levede solen om på... Når det er over 20 grader i april, så går man ikke på museum! Næ, man spise hurtig morgenmad og smutter så ud i solen. Hele dagen!

En hurtig tur med toget var vi i Altona - den gamle danske by, der så småt er ved at blive ret sej! Hvis den da ikke allerede er det..?
Vi traskede ret hurtigt hen til Aurel, der ligger på et skønt lille torv, Alma-Wartenberg-Patz (fancy navn!).
Her var der lige et par stole i solen, og så kunne vi jo passende drikke kaffe mens solen stråler varmede de blege stænger
T-shirt fra H&M / Shorts fra Zara / sko fra Nike / Solbriller fra Marc by Marc Jacobs

Benene har da fået lidt farve! Eller er det bare ønsketænkning herfra?
Så var det tid til lidt udforskning af området. Der er nemlig helt vildt mange hyggelige baggårde (i både Hamburg og Altona)
Og så er der en gammel fabrik (tror jeg), hvor der om lørdag er madmarked, og om søndag er der åbenbart loppemarked...
Gaderne er ligesom i resten af Hamburg proppet med træer
Og så fandt vi Reh Bar, hvor vi igen lige kunne sidde lidt i solen
Og så videre!
Faldt fx over denne lille restaurant, som så ret god ud - må prøve den til sommer!
Efter at have gået rundt, og fundet indtil flere potentielle perler, var det vist tid til at få noget mad!

Eisenstein ligger i en gammel nedlagt fabrik (har endda talt om den før - har du af uforklarlige årsager ikke læst mine tidligere indlæg, så finder du dem her og her).
I weekenden er der brunch, men efter kl. 13 kan man heldigvis også få pizza, og det var hvad vi kom efter - brunchen så nu meget god ud, hvis man er til den slags!
Først kom månedens pizza - med hvide asparges!!!! Den hedder "Heidi" og havde også hollandaise og parmaskinke
Her er "Feuer & Flamme" med rejer, ingefær, chili og tomater
"Blöde Ziege" med ged og speck
Pizzaerne på Eisenstein er virkeligt lækre, og kan varmt anbefales!

Derefter trillede vi ud i samfundet igen - og så var det jo tid til en dejlig is!
Og jeg var hoppet i klip-klappere (mine fødder var meget taknemmelige!)

Nede ved havnen omkring Neumühlen er der en "strandpromenade" med masser af cafeer ned til vandet. Her er det perfekt at sætte sig på en varm solskinsdag - vi hopper altid (dvs. de 2 gange vi har gjort det) ind på den første.
Her kunne vi så sidde sammen med alle de andre som var flygtet fra varmen i centrum.
Benene skulle lige luftes og brunes af
Jeg synes, det er super fedt at se udover havnen, hvor der altid arbejdes
Især når jeg har en lækker campari/soda
Man kan komme dertil med havnebussen - eller man kan gå langs vandet. Vi tog havnebussen tilbage og nød den smukke tur