søndag den 14. juni 2015

Doven pizza

Sidste weekend var jeg urimeligt doven, og jeg gad simpelthen ikke at lave aftensmad. Til gengæld var jeg sulten. Og hvad gør man så?

Jeg kunne lige magte at hente en pizza! Lige rundt om hjørnet fra mine forældre ligger et glimrende pizzeria, som har forsynet mig mangen en aften og reddet mig fra utallige tømmermænd i årenes løb. Kort efter jeg havde bestilt, stod jeg med min pizza margarita i hånden!
Mine forældres køleskab rummer gudskelov altid (eller næsten altid) nogle gode sager, så jeg fandt hurtigt lidt vesterhavsost, gris i tynde skiver og noget romesco (peberfrugt- og mandelsauce) fra Meyers.
Først smurte jeg et godt lag romesco udover det hele
Fandt et par skriver parmaskinke frem og fordelte dem på stykkerne
Rev lidt parmesan henover
Som afslutning hældte jeg lidt god olivenolie, peber og svampesalt over
Og vupti - i løbet af 2 minutter havde jeg forvandlet min noget ordinære (og kedelige) pizza til en luksusudgave
Ned i sofaen, frem med vinen og så var det ellers bare om at gå ombord
Så bliver det vist ikke meget nemmere! 
Og da jeg havde sparet tid på madlavningen, mente Nessie helt bestemt, at jeg skulle bruge den sparede tid på hende!
Og så kunne jeg ellers bare nyde aftenen i selskab med mit yndlingsmonster, god vino og Stolthed & Fordom i tv'et!
Alt i alt en perfekt søndag aften!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar