tirsdag den 6. maj 2014

De sidste fornøjelser, Hamburg

Det er ingen hemmelighed, at jeg er forelsket i Schanzenviertel. Det har jeg tydeligt givet udtryk for i de gamle indlæg fra mine ture til byen. Derfor krævede jeg, at vi gik lidt igennem området ved Marktstrasse - også selvom alt var lukket. Klokken var jo kun 10, og de åbner tidligst kl 11... 
Selv om det var gråt, så er der simpelthen så grønt i det her område - her ved bro over u-bahn
Elsker også den her lille urban garden de har ved pladsen
Da der alligevel var lukket i butikkerne her, tog vi ind til centrum, hvor butikkerne åbner lidt før. Min stedfar blev parkeret ved en café i solen, mens vi tømte nogle butikker. Og her skinnede solen heldigvis
Og så skulle vi også slappe lidt af i solen
Og snakke - og gud, hvor ser jeg dog intelligent ud når jeg snakker....
Så er det bedre når jeg bare pimper min tynde Campari/Soda...
Som I måske kan skimte, så har jeg køkbt yogamåtte og træningstaske (!) - tro det eller ej, men min veninde har overtalt mig til at begynde at træne! Jeg synes stadig det er hamrende kedeligt, og vil hellere bruge min tid på så mange andre ting, men når ryggen er som den er, så er der desværre ingen vej udenom.
Top fra Selcted Femme / Shorts fra Zara (ja igen - havde jo ikke andre med) / 

Og vupti - så skulle vi have frokost! En af de virkeligt gode restauranter inde i centrum er Café Paris. Her sidder der masser af forretningsfolk til frokost, så det er en god idé at bestille bord. Det er det sådan set også om aftenen, hvor der også er hyggeligt!
Jeg er vild med deres dækkeservietter, som er proppet med kendte forfattere og andre kunstneres signaturer og tegninger
Portionerne er - ligesom alle andre steder i Tyskland - gigantiske, så vi besluttede at dele en flammkuchen med hvide asparges (elsker, elsker, ELSKER spargel karte) med rucula og røget gåsebryst (tror jeg)
Fåååååårk det smagte godt! Jeg kunne godt have spist meget mere end min 1/3-del. Men det var nu godt, at jeg ikke gjorde det - havde jo også bestilt en hovedret!
Hvide asparges med en lille wienerschnitzel, kartofler og hollandaise
Perfekt tilberedte asparges!
Og en virkeligt god schnitzel! Med dreng
Efter det kongemåltid trillede vi (meget) mætte ud i samfundet, hvor det var begyndt at blive overskyet. Her er Rathaus
Er stærkt tilfreds med at jeg havde løst tøj på - var så proppet!
Tilbage i lokalområdet (dvs. på tilbage på Bedford) kunne vi lige nå en Campari/Soda mere.
Jeg er så vild med deres 'Fritz Cola' borde og bænke (selv de er lidt hårde at sidde på)!
Man skal i øvrigt gerne være dybt koncentreret når man rører rundt i sin Campari!
Det smager altså lidt for godt!
Og så tilbage til hotellet og skifte til lufthavns- og flyvevenligt tøj. Der er i øvrigt ingen grund til at gå ned på bagage - vi var jo væk i hele 4 dage!

Der er så fantastisk i Hamburg, og vi havde en vidunderlig tur - også selv de gamle er blevet gamle, og vi ikke når så meget som vi gjorde før! Vi fløj med SAS derned, og det går dejligt hurtigt. Fra lufthavnen tager vi ofte taxa, da vores hotel ikke ligger helt op ad en station, men der går tog fra lufthavnen og ind til byen.

Det var så det for denne gang! Heldigvis er der ikke så længe til, at jeg skal til Paris (lucky me!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar