fredag den 30. maj 2014

Ponyspark (igenigen)

Når mine forældre og jeg skal have noget virkelig god mad til fornuftige penge, så tager vi ALTID på Pony - maden er formidabel, betjeningen er fantastisk og priserne er rimelige. At det tilmed ligger lige rundt om hjørnet fra dem, gør det kun bedre.

Selvom jeg tidligere har omtalt stedet på bloggen, så syntes jeg ikke, at det gør noget at der lige kommer et indlæg mere om dem. Håber I er enige!

Denne gang tog vi derned i anledningen af besøg fra det store udland.
Vi startede lige med nogle starters - radiser og kyllingelever
Jeg var mest begejstret for radisserne - det handler nu nok mest om, at jeg ikke er den store fan af lever... De gamle var MEGET begejstret for kyllingeleveren, så giv den en chance.

Brødet og smørret er fantastisk. Brødet skal faktisk bare bruges som transportmiddel for store mængder smør. Det eneste problem er, at jeg nogle gange kommer til at spise mig mæt i det...
 Man kan jo vælge deres menu, Ponyspark, til 450 kr, men jeg valgte at gå a la carte - især pga. de her skønheder
'Kæft de smagte godt! Helt perfekt tilberedt og den der luftige creme fungerede helt fantastisk med tallerkensmækkeren. Hvilket minder mig om, at den skal vi da have i vores lille urtehave igen...
Jeg var lidt modig den aften, så som ret nummer 2 havde jeg valgt havtaske lever med rå og syltet radise - YUMMY!
Aftenens hovednummer var den tredje ret - brisler med nye porrer, ramsløg og nogle andre ting.
Det smagte så uforskammet godt! Jeg kunne have spist en hel del mere af det - og er faktisk allerede begyndt at fantasere om det. Er faktisk lige pludseligt lidt sulten igen...

Til dessert valgte jeg rabarber med makron og flødeis
Hvilket også smagte uforskammet godt!

Til kaffen får man altid de her chokolader, som lige laver en knock-out på en - de er proppet med smag!
Det er altså et sted man bliver glad for - tjek det ud! Det er faktisk en ordre! Men lad lige være med at drikke deres riesling fra Laurentiushof, for den skal jeg altså have for mig selv...

Efter maden smuttede vi hjem og fik os et glas rødvin (ja, du læste rigtigt - kunne ikke modstå denne flaske)
Og gav Nessie en masse opmærksomhed

Ingen kommentarer:

Send en kommentar