lørdag den 31. maj 2014

Atter i Paris

Jeg trænger ofte til at komme til Paris (men hvem gør ikke det!?), og det gør mine forældre heldigvis også. Så nu bliver jeg luftet i byernes by igen! Jeg er virkelig en heldig kartoffel...

Det er efterhånden blevet en tradition, at vi lige napper en burger i lufthavnen, hvis vi flyver om eftermiddagen - eller vi har i hvert fald gjort det de sidste par gange... Tror mest af alt, det er fordi de gamle er bange for, at jeg skal blive sulten før vi ankommer, og det skal de ikke nyde noget af.
Og MASH laver den lækreste filthy burger! Kødet er lækkert, der er en (kæmpe)onion ring, chili fries og masser af snask - dvs. alt hvad man har brug for! 
Og heldigvis laver de den lynhurtigt, så vi kunne lige nå det!

Vi fløj herned med Air France, og har lejet en lejlighed gennem AirBnB - en kombination der kan anbefales! Især mht. lejligheden, for den er alt for lækker. Fik akut lejlighedsmisundelse i det sekund jeg så den. Udefra forstås. Og det blev kun værre, da jeg kom indenfor. Link til vidunderet
Vi bor for det første i et super fedt område. Derudover bor vi i en baggård - og den er hamrende charmerende. Vi har vores eget lille område. 
Og så er lejligheden bare SUPER fed. Den er indrettet lækkert med masser af loftsvinduer, lækre møbler og fed indretning. Den er så heller ikke det billigste - men den er bestemt pengene værd!

Efter at være kommet mig over chokket over hvor fedt vi skulle bo og en smule udpakning, kastede min mor og jeg os ud i samfundet efter forsyninger - altså kun de mest nødvendige ting såsom vin og vand.
Nu skulle det gå stærkt, for vi havde en dinner date med en virkelig god veninde og hendes søn, som tilmed er min stedfars gudsøn. Op på velib'en, der er de franske bycykler. 
Jeg kan kun anbefale at man bruger dem som transportmiddel - du undgå ømme fusser, forbrænder noget af alt det du indtager på sådan en tur og så er det hurtig transport fra a til b!

Vi havde booket bord på Des gars dans la cuisine, der er en af mine nye favoritter, og som jeg kun kan anbefale en tur forbi! Måske kan I huske mit indlæg fra min tur herned i oktober, hvor vi også spiste her - hvis ikke, så kan du læse det her!

Jeg valgte tomater med burratina (baby-burrata)
Det var uforskammet godt!  

Til hovedret valgte jeg Marineret svinekød med stegte kartofler, pickles og koriander
Det var desværre en lidt kedelig omgang - bevares, maden smagte fint, men i forhold til hvad de kan derinde, så var det bare lidt kedeligt. Og det sted er alt andet end kedeligt...

Når der er pavlova på kortet er der ikke andet at gøre end at bestille den!  
Og den de laver er syndigt god! Der er mango og bær til, og cremen er blandet med fromage blanc, hvilket giver en super balance. Og så er selve pavlovaen  perfekt sprød og sej på samme tid - YUMMY!

Og så gav tjeneren heldigvis også sit sædvanlige dansenummer! Til vores venners meget store forundring. Det var næsten sjovere at se deres ansigtsudtryk end selve dansen!

Efter middagen smuttede vi tre hen til La Belle Hortense, der er en skøn café/vinbar/boghandel 
Her er der altid gang i den, og man møder næsten med garanti nogle mærkelige typer herinde - I love it!
Så var det også på tide at smutte hjem - op på cyklen og så D.A.U.D.A.
Sceneskift til terrasse MED kulørte lamper og vino
Her sad jeg og min mor så og snakkede til langt ud på natten - hold nu kæft, hvor er vi kloge! Især efter et par glas vin...
Det tegner allerede til at blive en fantastisk tur!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar