søndag den 10. juni 2012

Fodboldaften med pigerne - aftenen hvor vi blev røde og hvide på tælling

I går spillede Danmark deres første kamp til EM i Polen/Ukraine mod Holland. Jeg vil være ærlig og indrømme at jeg virkeligt ikke troede at vi ville vinde den kamp! Heldigvis blev jeg (og resten af DK) positivt overrasket...

Jeg så kampen hjemme hos min veninde AK, hvor jeg var middag da vi også skulle til en kandidatfest bagefter. Så for at komme i rette stemning blev boblerne sat på bordet og vi 4 piger fik da råbt og skreget af tv'et til den helt store guldmedalje! Og da Krohn-Dehli scorede det fantastiske mål blev der hoppet, danset og jublet! Da det gik op for os, at vi havde vundet kampen blev der sat fodboldsange på, skruet HELT op og festet på altanen - tror at hele Dronnings Tværgade fik glæde af vores "sejrsrus"...

Vi havde desværre ikke været forudseende nok til købe flag eller at fylde køleskabet med danske øl, så vi måtte klare os med meget små flag og Heinekens...
Der blev hurtigt hængt meget små dannebrog op på altanen, og jublet over sejren sammen med alle nede på gaden...
No time for losers - Queen blev naturligvis sat på, og de hollandske øl drukket som en sidste hån!
Efter vores fodboldfest skulle vi videre i programmet, og til en kandidatfest på Ravelinen! Her ses AK i de fantastiske retrokitch-omgivelser!

Onsdag skal Danmark spille mod Portugal, og vi har naturligvis allerede aftalt at se kampen sammen igen - samme mennesker, samme sted og samme alkohol (vi er allerede blevet overtroiske)... Det skal nok blive en helt fantastisk aften - hvis vi altså vinder....

Og jeg har naturligvis fået købt en samling fodboldsange, og så skal der skråles Re-seppten som vi har aftalt at kunne udenad!
Du kan se mine twitter updates fra kampen og aftenen her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar