mandag den 4. juni 2012

Spisestuen - a work in progress...

Min roommate er flyttet ud, og dermed har jeg igen en spisestue! Nu skal der bare indrettes igen og hentes masser af ting på loftet...
Det er lidt tomt, men det er jo et dejligt lyst lokale
Skabet th er mit skoskab - lige her er det ret tomt, da alle skoene har været inde i mit soveværelse.
Reolen er lige som alle de andre proppet med bøger - her holder en del af kogebogssamlingen til (resten gemmer sig i køkkenet)
Mit skrivebord, der egentligt er et barbord, da jeg ikke kunne finde et skrivebord som mine ben kunne være under (evigt problem med lange ben!) - det er fra IKEA - UTBY til 949.
Det er også her at de fleste af mine bøger til studiet opholder sig (så kan de holde hinanden med selskab).
Og efter lidt oprydning og "decorating"
Lidt pynt til skrivebordet.
Billeder købt i Kina - det lille tv. er fra 798 i Beijing og det store th er købt i et kunstområde i Shanghai (kan ikke huske navnet - men det er muligt at finde kunstnerens værker både i Beijing og Shanghai).
Lampen er fra IKEA - Barometer til 299.
Figuren fra min stue er flyttet ind til sit gamle hjem - spisestuen! Den blev oprindeligt købt for at give lidt farve til rummet, da der aldrig er blevet hængt billeder op derinde...
Mit skoskab - og skosamling! Favoritterne står dog et andet sted hvor jeg kan beundre dem hver eneste dag!
(p.s. løbeskoene er nærmest aldrig blevet brugt, til gengæld er de ca 9 år gamle...)
Reolen er fundet i en gårdbutik oppe i Odsherred. Her har jeg bl.a. glas som jeg har arvet fra min far, mit champagnegear, mine Ursulaskåle (de sjufter hos Kgl. Porcelæn har stoppet produktionen af dem) samt mit 3.g-krus, fra mit hverv som Forsvarsministerfrue.
I vindueskarmen er der souvenirs fra østen. Det er bl.a. en bedemølle, nogle buddhaer og trykplader fra Tibet.
Nu skal spisebordet og nogle tæpper bare findes på loftet, men det er jo der at de stærke mænd kommer ind i billedet....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar