lørdag den 24. marts 2012

Læselyst

Min lejlighed er proppet med bøger - og jeg ELSKER det! Bøger er fantastiske, og ikke nok med at de pynter (folks bogsamlinger - eller mangel på samme - siger meget om dem som personer), så elsker jeg at forsvinde ind i deres univers og nyde de gode historier. Der er i min bogsamling en stor diversitet, og jeg elsker alt fra en god krimi til Jane Austin og videre til bøger om historiske personer og/eller begivenheder (er faktisk lidt af en nørd, og kan nogle gange "komme til" at fordybe mig lidt for meget og nørdet). Det hjælper heller ikke på det, at jeg har læst Dansk Litteratur & Medier på RUC...
Et lille udvalg af min bogsamling - som man måske kan ane er der pladsmangel...
Den sidste bog jeg læste handlede om slaget ved Dybbøl Mølle i 1864, Slagtebænk Dybbøl. Da jeg har sønderjyske aner, syntes jeg at det ville være interessant at vide noget mere om dette slag, da det på mange måder er afgørende for vores selvforståelse i dag som nation. Bogen er lang og er grundet det historiske indhold ikke den letteste at komme igennem, men Tom Buk -Swienty har begået en rigtig god bog, hvor historien kommer til live og man føler med de personer man igennem bogen har fulgt.
Jeg glæder mig til at kaste mig over den anden bog, Dommedag Als, når jeg skal i sommerhus i Påsken - og hvis jeg er rigtig heldig kan jeg læse den ude i solen....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar