tirsdag den 27. oktober 2015

Bristol, UK

Bristol er en noget anderledes by end det vi kom fra - hvor de andre byer vi havde besøgt var mere hyggelige og maritime, var her meget mere råt og lidt beskidt (på den gode måde)!
Vi var kørt tidligt fra St. Ives for ikke at komme alt for sent frem. Da vi endeligt fandt vej gennem byen - alle gader er jo nærmest ensrettet - blev bilen smækket op på fortovet i en hamrende rådden parkering, taskerne hevet ud af bilen og vi lavede verdens hurtigste indtjekning på rundt regnet et halvt minut! Så var vi ude af døren igen på ingen tid for at aflevere bilen tilbage, og så tilbage til hotellet for at se lidt nærmere på det!

Vi havde booket os ind på Brooks Guesthouse i nogle meget specielle værelser




Det var mit værelse ^ 
Jeg havde lidt svært ved at åbne sådan en fancy dør, men heldigvis kunne jeg få lidt assistance i form af brutal styrke
Vi havde booket to rockets - eller fancy campingvogne om man vil...
I den ene ende af vognen var min seng, håndklædeholder samt underholdningsafdelingen

I den anden ende var der to (meget) små sofaer, et lille bord og en sej radio! ^
Midt mellem de to var der utroligt nok plads til et (lille) badeværelse med brusekabine og alt det der.

Jeg var næsten lidt for glad for min vogn

Det eneste "problem" er, at man bor meget tæt på naboerne! ^

Jeg blev kun gladere for min vogn, da jeg opdagede at der var fancy lys derinde
Som tilmed skiftede farve!!

Udsigten fra vores lille terrasse var også ganske udemærket!


Mine forældres vogn var lidt større end min ^

Heroppe på taget stod der i alt fire vogne i forskellige størrelser - vi havde taget den store og mellem størrelse

Og så havde de pyntet fint op med kunstgræs og masser af kæmpe potteplanter

Da vi havde beundret vores og hindandens vogne grundigt var det helt bestemt frokosttid, så vi skyndte os ud i samfundet igen! Vi havde spottet en tapasbar lige rundt om hjørnet fra hotellet, som så ret god ud - den havde en flyvende gris på muren, hvilket måtte være et godt tegn!

Restauranten var pænt tom da vi ankom, så vi kunne vælge og vrage mellem borde

Menukortet var lige til overskue
Vi besluttede os for at tage 6 retter til deling - vi kunne jo altid bestille mere, hvis det ikke var nok








De 6 små retter viste sig at være rigeligt til os tre, og maden smagte rigtigt godt - til den pris var det jo fundet for de penge!
Jeg vil helt sikkert anbefale et stop hos Pata Negra, hvis du skulle ramme Bristol (og hvorfor skulle du ikke det!?). Det lader lidt til, at der godt kunne være en ret fed stemning der om aftenen, men deres frokosttilbud er jo fantastisk! Du kan tjekke deres hjemmeside her

Mætte af god mad og glade af god vin smuttede vi ud for at opleve Bristol












På vores tur rundt om kanalerne faldt vi over en perle af en kirke, St Mary Redcliffe. Kirken er et meget smukt eksempel på gotisk arkitektur!
Det var en sand perle - især indvendigt var den så overvældende smuk! Der var også en mindre udstilling om tilgivelse, der virkeligt satte nogle tanker i gang og som berørte mig dybt. 

Da vi kom ud åbenbarede eftermiddagssolen sig over vandet, og det lokkede så meget at vi skyndte os hen til den nærmeste bar med udendørs servering!
Vi skulle heldigvis bare lige hen over en lille bro - Severnshed lå nemlig og gjorde sig til på den anden bred


Her kunne vi nyde eftermiddagssolen og den fine udsigt over floden


Drinkskortet blev undersøgt nøje 
Jeg aner faktisk ikke, hvad vi endte med at få, da min stedfar ikke rigtigt hørte efter hvad vi gerne ville have, og bare bestilte noget andet - sådan kan man også få lidt spænding ind i hverdagen ;)
Men den smagte faktisk udemærket! Måske det var en 'A Great British Succes'!?
Mens vi sad og nød de sidste stråler på terrassen begyndte det at vælte ind (ud?), så det lader til at være et after hours sted for de lokale...

Da vi havde skyllet vores drinks ned fortsatte vi langs vandet







Langsomt begyndte vi at vende snuden hjemad, hvor der også er et overdækket marked i dagstimerne, som vi desværre ikke fik set nærmere på i denne omgang




Da aftenlyset havde ramt vores caravans var det igen tid til at komme ud i safundet

Jeg skulle lige udnytte, at der var wifi eftersom den ikke lige kunne klare turen op på taget...

Vi besluttede os for at gå hen til den restaurant, hvor vi skulle spise - på den måde fik vi også set lidt mere af byen!



Efter en længere gåtur op ad Bristols bakkede gader ankom vi til aftenens destination - River Cottage Canteen, der (også) ligger i en gammel kirke




Jeg trængte til bobler 'Apple & Elderflower Champagne"

Vi bestilte nogle snacks til deling

Crispy lamb fingers, caper & mint mayonnaise

Grilled merguez, warm fava beans hummus & harissa (den kom on the side)

Slow cooked cauliflower, cumin, almonds & flat bread





Fried polenta, roast courgette & tomato, ewe's curd & thyme

Roast saddleback Pork shoulder, fennel & rosemary potatoes, lemon & rocket

Severn Project leaves


De gamle valgte ost til dessert

Jeg hoppede på en dessert med marengs, solbær og en curd til 
Det var beskidt og godt!


Maden var helt fantastisk i sin enkelthed, og man kunne virkeligt smage de gode råvarer! Kommer du til Bristol, bør du helt sikkert besøge River Cottage Canteen! Du finder deres hjemmeside her

Hjemme på hotellet lyste de fine caravans så fint op


Min mor og jeg besluttede os for at lave lidt campinghygge med en god flaske vino

Næste morgen var jeg hurtigt ude af sengen - ovenlysvinduet og mågerne havde gjort deres til at vække mig! Jeg var - sjovt nok - sulten, så jeg skyndte mig ned for at få morgenmad


Udover en glimrende buffet, kan man bestille en lidt tungere ret. For en gang skyld valgte jeg med maven fremfor hjernen og kastede mig over en sukker- og smørbombe
French toast with honey, cinnamon, seasonal fruit and a dollop of creme fraiche
Nuuuj, hvor var det godt!

Efter morgenmaden fik vi pakket vores habengut og sagt farvel til vores vogne - det var tid til at komme videre på nye eventyr!
Vi boede som sagt på Brooks Guest House - det lå perfekt, morgenmaden var virkeligt god og så var det altså ret sjovt at bo på taget i en caravan! Det eneste minus var, at de ikke havde ordentlig kaffe... Du finder deres hjemmeside her

Jeg håber, jeg en dag får mulighed for at komme tilbage til Bristol, for der er så meget at se og opleve i den by, der også har en hel del charme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar