fredag den 19. september 2014

On the road..., Normandiet

Morgenmad i Rennes, frokost i Coutances og aftensmad på et lille slot!

Man kan roligt sige, at dag 2 i Normandiet var en anelse forvirret. Mest af alt fordi min mor er kampdårlig til at finde vej, så jeg fik tjansen med kortet. En tjans min stedfar åbenbart gerne ville have haft, for han sad og råbte kontraordrer fra bagsædet (som i øvrigt var pænt småt).

Som sagt startede vi dagen i Rennes med en hurtig morgenmad og sightseeing. Og så fandt vi en lille kaffebutik på en af de små gader (tror det var på Rue Leperdit). Er der noget der slår duften af kaffe - og så om morgenen - I think not!
Så vi kom vist til at købe lidt med hjem. Men nu var vi jo på vej ud efter lidt mad, så vi kastede os over den første café vi så i solen, bag denne fyr her
Hvor lækkert er det lige at sidde i strålende solskin og spise morgenmad - i MIDTEN AF SEPTEMBER? Jeg er i hvert fald fan af konceptet!
Efter den klassiske morgenmad (grand crème avec un pain au chocolat) gik vi ud i samfundet igen. Her faldt vi over et lækkert marked ved Place du Lices
Jeg elsker franske markeder!

Vi så også katedralen, men jeg mener ikke, at man kan tage billeder indenfor i en kirke, så I må bare tage derned og se den selv. Og det skal I, for den er godt nok fantastisk smuk og imponerende!

Da vi jo er taget til Normandiet i anledningen af vores gode venindes fødselsdag, så kunne vi ikke blive længere i Rennes - selvom der var så meget at se. Så må jeg vel tage tilbage dertil!?

Vi skulle en anelse nordpå til et lille slot, hvor festen skulle holdes. Så vi tog naturligvis en lille detour for at se Coutances - og spise frokost.
Katedralen er enormt flot! Også selvom den vist blev ret heftigt smadret under 2. verdenskrig - der må have været et kæmpe renoveringsarbejde i hele regionen!
Efter lidt åndelig føde, trængte vi til den verdslige. Vi fandt et brasserie på torvet, som viste sig at være ret ringe, så det springer vi lige over, og ser på deres fine rådhus
Coutance er ikke særligt stor, men meget smuk. Den er ret hurtigt set, men den er da turen værd, hvis man er i området.

Vi skulle til fest på Chateau de la Salle (lige uden for Montpinchon), hvor vi havde fået værelser
Og så stod den ellers på fest

Det var et lidt kort og meget forvirret indlæg - og det bliver det nok også i det næste indlæg. MEN jeg kan love så meget, at 80'erne laver en guest appearance... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar