torsdag den 11. september 2014

Lågsus spejlæg

Jeg elsker spejlæg - det er et nemt lille måltid, og du kan variere det i det uendelige! For tiden er jeg tosset med at smide en masse krydderurter og parmesan på
Det er som sagt virkeligt nemt - det eneste du skal/kan bruge er:
  • Æg (2 stk. pr. pers.)
  • Smør og god olivenolie
  • Krydderurter - jeg brugte et fed hvidløg, lidt estragon, salvie, rosmarin og timian
  • Salt og peber
  • Revet parmesan
  • Revet citronskal
  • evt. godt brød.
Skyl krydderurterne

Varm panden op på lav til middel varme med en god klat smør (jeg er en smørgris, så jeg bruger ret meget, men mindre kan også gøre det)
Hak krydderurterne
Smid lidt over halvdelen i smørret og lad det tage smag - bare sørg for at det ikke brænder på! 
Smid æggene på panden
Og kom så de sidste krydderurter udover dem sammen med lidt salt og peber
Når hviden er stivnet, så er de færdige. Kom dem forsigtigt over på en tallerken
Kom lidt revet citronskal over - det giver et lækkert og friskt pift 
Og så en masse revet parmesan
Dryp lidt lækker olivenolie over og server!

Hvis du virkelig skal forkæle dig selv, så rist et par skiver brød i smør og drys salt over - det smager himmelsk!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar