mandag den 13. juli 2015

På sommertur i Hamburg

Det kan ikke komme som en overraskelse, at jeg er glad for Hamburg, og Hamburg om sommeren er helt fantastisk! Så vi havde pakket bilen og vendt snuden mod syd, hvor der var sol og sommer.

Vi brugte dagen på lidt shopping inde ved Neuer Wall, men skulle også have frokost (sådan noget shopping er godt for appetitten). Et sted vi ofte vender tilbage til derinde er Atelier F, der har et fransk amerikansk køkken
Da solen bragede ned fra en skyfri himmel, skyndte vi os at bestille nogle læskende drinks - jeg har aldrig rigtigt forstået aperol spritz, men da de her havde en version med rabarber sirup og hyldeblomst tonic, blev jeg alligevel nysgerrig nok til at prøve
Det var så lækkert! Min mor var også stærkt tilfreds med den
Vi var nogle af de første gæster til frokost, så vi havde fundet os et hjørne i solen. Der bliver ret hurtigt proppet omkring frokosttid, så det kan altså betale sig, at være der lidt tidligt - fx omkring kl. 12.
Tidligere bestilte man sin mad over ipads (se min beskrivelse her og her), men nu er de heldigvis gået over til "rigtige" tjenere, hvilket gør det en anelse nemmere...

Ny ring fra pieces i samarbejde med Julie Sandlau
I løbet af ingen tid ankom maden. Jeg havde bestilt en Steak-Sandwich, og kødet var saftigt og perfekt stegt!
Min mor valgte en BLT - der altså har en bøf, men fyldet er altså bacon, tomat og salat (som navnet også hentyder til) - egentligt var det mig, som havde bestilt trøffelfritter med mayo til, men de troede åbenbart, at det var min mors
Man kan vælge mellem to størrelser i burgere, og min mor valgte den lille, hvilket hun var stærkt tilfreds med, da den altså mætte pænt godt!

Nu fik vi ikke bobler, men synes nu alligevel, at det her citat er genialt!
Maden på Atelier F er ikke nyskabende, men den er god! Jeg har endnu kun prøvet deres burgere (og enkelte af deres forretter), så jeg har endnu de andre retter til gode - det er det perfekte sted til en post/pre shopping frokost! Jeg ved ikke helt hvor mange mennesker, der er om aftenen, men der var proppet udenfor til frokost...

Mætte og glade gik vi hjem gennem Planten und Blumen, der er byens botaniske have
En af grundene til denne tur til Hamburg var, som så ofte før,  ballet! Denne aften skulle vi se John Neumeiers klassisker Romeo & Julie
For en gang skyld var vi der i så god tid, at vi kunne nå at få et glas bobler inden forestillingen (normalt kommer vi i sidste øjeblik som de tidsoptimister vi nu engang er)
Det var (som altid) en helt vidunderlig forestilling! Og som så ofte før, måtte jeg altså lige tørre et par tårer væk fra øjnene da det var færdigt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar