onsdag den 22. juli 2015

Den gamle tøs og Peer Gynt, Hamburg

Efter at have brugt hele formiddagen på madmarked var vi ved at være godt sultne - vi havde jo kun fået morgenmad (altså tre gange morgenmad, men hvem tæller!?)! 

Da vi kom tilbage til Schanzen tøffede min mor og jeg lidt rundt i kvarteret omkring karoviertel indtil vi med god samvittighed kunne smutte hen til Altes Mädchen (eller den gamle tøs, som vi kærligt kalder den). Her smed vi os ned på nogle pladser i skyggen og bestilte fluks noget iskold vino
 Det var gooooodt!
Altes Mädchen er jo allerede blevet nævnt et par gange herinde på bloggen, så jeg vil undlade en længere beskrivelse. Men et billede af deres fine udeservering kan vel ikke skade!?
Indretningen indenfor er også ret rå og fed
Efter at have brugt lidt tid på at sludre, instagramme og drukket den første flaske vin (det var virkeligt varmt!), fik vi omsider bestilt lidt mad.

Vi fik en mad med tomatsnask og mozzerella på groft brød
Maden er forholdsvis enkel, men velsmagende. Portionerne er tyske, så jeg vippede altså salat med videre ned fra brødet og lod det (altså brødet) ligger urørt hen...

Og så var det tid til lidt dessert! Køkkenet fik frembragt disse to desserter uden nødder (man er vel vanskelig)
Til venstre ser man en überlækker chokolademousse med noget hvidt skum/creme - til højre ser vi den noget mere uinteressante risbudding

Efter kort at have provianteret i kvareteret skyndte vi os tilbage til vores hotel, hvor solen skinnede ned på vores altan!
Her blev de mini camparier vi købte på færgen taget i brug (vi kunne ikke lokalisere en voksenflaske nogen steder om det så gjaldt vores liv - hvilket det vel i og for sig også gjorde)!
 Jeg blandede min med en grape limonadesodavand
Så blev benene smækket op på rækværket
Prøver ihærdigt at finde på et eller andet at være utilfreds over
Det gik ikke - livet er alt for godt i Hamburg på sådan en sommerdag!

Samme aften skulle vi igen ind og se ballet - denne gang stod den på Peer Gynt!
Balletten er lavet over Ibsens stykke Peer Gynt, som jeg ærligt talt ikke kendte før jeg så balletten. John Neumeier har så lavet det til en ballet i 80'erne.
Lad mig sige det på en pæn måde - det var ikke en succes hos os. Musikken var frygtelig og der var kørt over princippet "show AND tell" frem for at bare vise. Danserne er fantastiske, men de havde ikke meget at arbejde med den aften efter min mening...

Efter balletten (omsider) var overstået smuttede vi hen til Banken - eller Die Bank for de uinvieede. Her blev der straks bestilt en stiv drink i form af en Negroni
 Mine nerver trængte til det efter den omgang!
 Sådan en negroni bliver jeg altså ikke træt af foreløbigt!

Vi var ikke voldsomt sultne, så vi kastede os bare over en lille snitzel med hvide asparges og hollandaise - og utroligt nok var det rent faktisk en lille snitzel!
Der blev spist godt op, og selvom jeg egentligt var mæt, så kunne jeg godt klemme en lille dessert ned. Jeg valgte den med flest jordbær - resten var ikke rigtigt værd at nævne
 Det der jeg hælder ned over er en hyldeblomst gelé så vidt jeg husker
 Det var ikke synderligt spændende...

Die Bank er en klassiker for mange - i weekenden plejer (plejede?) der at være fyldt helt op, så jeg vil anbefale at booke et bord. Vi var der sent en tirsdag aften, hvilket kan forklare hvorfor der var forholdsvist mennesketomt...
Die Banks hjemmeside

Ingen kommentarer:

Send en kommentar