tirsdag den 25. november 2014

Papkrus og koncert på Vesterbro

I sidste uge var Nille og jeg inviteret til koncert med Lucas Graham af de gamle - og (heldigvis) gav de også middag inden. Da koncerten var i Vega, skulle vi finde et sted med noget let mad i nærheden, og valget faldt på Osteria 16 med deres antipasti-servering. Konceptet er råt og enkelt - alle får de samme 8 retter, vandglassene er plastikkrus og indretningen rå (læs: campingstole og -borde). til gengæld koster middagen 250 kr!

Vi var måske lidt skeptiske da vi kom ind, for det virkede meget uorganiseret (vi lider vist alle af en god gedigen ocd) og bordene og stolene vippede, men vi ændrede hurtigt mening!

Maden kom flyvende lige efter hinanden (og i et enkelt tilfælde, nærmest lige oven i hinanden), og blev præsenteret i en (u)skøn blanding af dansk, engelsk og italiensk af de venlige tjenere! Maden serveres på fade, skåle og så videre, og så kaster man sig bare over det - men husk at dele!

Super lækre jomfruhummere med et bid af chili og citron - jeg tror de var råmarinerede
 Den her kan jeg ikke huske hvad er (pinligt), udover at det er en hvid fisk med ristede løg - og chili (tror det var aftenens tema). Men godt smagte det!
Noget fisk (igen er jeg helt blank på hvilken fisk mm.) med appelsinskal (eller var det citron?) og persille. Igen fantastisk lækker ret, hvor det knasende brød var perfekt sammen med den trevlede fisk og den friske citrusskal
 Blæksprutte og kål! Nok aftenens madmæssige højdepunkt!
Jeg kan simpelthen ikke huske hvad det her er, men det smagte godt! Også selvom det ser lidt fesent ud...
 Tartar med syltede(?) asparges - smagte også virkeligt dejligt!
Bagte rødbeder med en mayo under - smagte fortræffeligt!
En klassisker: parma(?)skinke med burrata! Jeg ELSKER burrata!
Den eneste varme ret var kanin med polenta - det ser ikke så godt ud, men det smagte dejligt.
Og så var der tiramisu til kaffen. Jeg har jo en svaghed for tiramisu, og den her smagte virkeligt godt - overvejede endda at spise min mors også, men måtte indse, at det nok var lige i overkanten af hvad mine spiseevner kunne klare! Kaffen var i øvrigt også fin
Jeg kan ikke huske hvad vi drak, men efter sigende var vinene absolut ikke dyre!

Det var virkelig lækker mad - og så især til prisen! Betjeningen var skøn og opmærksom (også selvom de VAR meget uorganiserede!), maden lækker i al sin enkelhed, hvilket vidner om, at der er blevet brugt nogle gode råvarer (hvem kan ikke lide den slags!?). Så alt i alt et sted jeg varmt kan anbefale, og det er bestemt ikke sidste gang jeg har været der! P.s. et sted der kan have fuldt booket på en grå tirsdag kan altså noget!

Efter middagen trissede vi over til Vega for at høre/se (hvad siger man egentligt?) koncerten. Og selvfølgeligt kunne vi lige nå at få en bette GT (det kan man vel altid?)
Jeg er helt pjattet med den t-shirt jeg fik med i det franske Vogue jeg købte i Paris (deres september issue)!

Og her står han så - stor stemme til en lille mand!
Det var en fantastisk koncert, og selvom der var proppet (det var der allerede til opvarmningen), så stod vi så fint - elsker lave mennesker når jeg er til koncert!
Mit yndlingsnummer var Happy Home (hans samarbejde med Hedegaard), hvor der måske kom nogle tårer frem.
Efter koncerten overbeviste de gamle os om, at vi da skulle have lidt vin på Høegs, hvilket resulterede i, at Nille og jeg endnu engang måtte klare verdenssituationen til lidt for sent på aftenen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar