onsdag den 21. september 2011

Hvad skal min blog dog handle om...????

Mit første indlæg handler lidt om hvem jeg er som person, og lidt om hvad du som læser kan forvente at komme til at læse om her på bloggen.

Jeg er studerer (lidt endnu) kommunikation og dansk litteratur & medier på RUC, hvor jeg er godt i gang med at skrive speciale om sociale medier. Derfor er denne blog også til dels et fagligt eksperiment.

Min drøm er at arbejde med livsstils PR og at få så meget som muligt ud af livet. Derfor kommer denne blog også til at handle meget om det og de andre ting her i livet som gør mig glad, hvis ikke decideret lykkelig i små øjeblikke. Det vil handle om rejser, madlavning og restauranter i København, mode og design og så de andre ting jeg bare elsker.

Da jeg er født og opvokset i København og har boet her det meste af mit liv, vil meget af det jeg skriver om også handle om denne helt vidunderlige by, hvor man kan opleve så utroligt meget i løbet af et par gader.
Copenhagen by night

Jeg har altid rejst meget, og det er noget af det bedste jeg ved! Der er naturligvis nogle byer, hvor jeg føler mig mere hjemme – enten fordi jeg har været der en del gange, eller at byens sjæl bare har talt til mig. En af de byer hvor jeg har været mest er Paris, og da jeg efterhånden kender den ret godt er det også en af mine absolutte favoritter. Jeg har også tilbragt en del tid i Kina, og især Beijing har fået en stor plads i mit hjerte. Mine rejsetips vil indeholde beskrivelser af disse – og mange andre – byer. Der vil være tips til restauranter, kultur, shopping, oplevelser og hoteller.
Paris

Beijing

Mad er noget af det bedste jeg ved – om jeg så selv skal lave den (eller blot være ivrig tilskuer til processen) eller får den serveret på en restaurant. Jeg er vokset op med at madlavning er fantastisk, og den bedste måde at vise folk at man holder af dem er, ved at lave god mad til dem. 
Lam i mit kinaspice med ratatouille
Min store guru inden for madlavning er min mor, og det meste af det jeg kan i køkkenet har jeg lært af hende; derfor er flere af mine madeksperimenter en ode til hende. Mine aner er en kombination af sønderjyske og belgiske, og mine livretter reflekterer dette; kål og pølser, boeuf bearnaise, mulles frites, vin, øl, snaps og mørk chokolade er ting som jeg ikke kan modstå. Respekt for råvarerne og enkelhed er det vigtigste om jeg selv står i køkkenet eller er ude. Jeg er absolut ikke til skum (hvad skal det dog til for?) og et hav af små ting på min tallerken som jeg ikke har en jordisk chance for at smage kombinationen af. Næ, jeg vil hellere have noget der er enkelt, men hvor smagen ikke er til at tage fejl af. At gå ud og spise er fantastisk, og der er indtil flere favoritter. Et af de restaurantbesøg som jeg ser mest frem til, er en tur på Hermann, hvor min stedfar har lovet at give middag når specialet er afleveret – motivation så det basker! Og det kan jo være at der kommer en anmeldelse her til den tid…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar