torsdag den 12. september 2013

Cirkusponyer

Så længe jeg kan huske tilbage har vi været i cirkus hvert år. Og nu tænker du måske, at jeg da er alt for gammel til det pjat - eller i det mindste kunne jeg da bare bruge et barn som undskyldning for det. Det mener jeg altså ikke, at jeg er - for gammel til at gå i cirkus altså!

Familien tager i cirkus hvert år. Det er måske nok mest fordi min stedfar er gammel cykelartist, og havde et nummer med en af de dejlige damer fra Cirkus Dannebrog, og han er en ven af familien. Derfor bliver vi inviteret hvert år, og vi deltager med stor (barnlig) glæde!
I sidste uge var det så tid til den årlige tur - og denne gang var vi kun min mor og jeg, da min stedfar meldte sig syg (voldsomt tilfælde af manflu).

En anden tradition er, at jeg SKAL have en af deres lysdimser - koste hvad det vil! Og en øl eller to... Og da de havde en med en pony på, og som kunne vrinske så var jeg solgt!
Ved faktisk ikke helt om jeg er gladest for øllen eller ponyen (nok mest det sidste)...
Nå, men tilbage til det det handler om. Vi fik de gode pladser i logen, så vi kunne se det hele - og mærke suset helt tæt på!

Skulle det fx være en pony to go?
Da forestillingen startede en del senere end vi lige havde regnet med, så var vi desværre nødt til at snige os ud i pausen (skammer os stadig). Vi havde jo bestilt bord på Pony (det virkede ligesom passende), og der skulle vi nå hen inden de lukkede...

Så min mor og jeg skyndte os til Vesterbrogade, hvor min stedfar havde rejst sig fra dødslejet, for han kunne sjovt nok godt lige klemme lidt mad fra Pony ned! Så deeeeet....

Jeg har tidligere blogget om Restaurant Pony (du kan læse indlægget her), og jeg har været der en del gange siden. Det er en fantastisk restaurant, med vidunderlig mad, vin og betjening! De har en fast menu - deres Ponyspark - til 450 kr. for 4 retter.

Denne aften var vi gik a la carte, og lagde ud med snacks: røget laks med dild samt røgede ølpølser fra Hallegård. Dertil serverer de det bedste brød og smør til...
Retterne har nogenlunde samme størrelse, og er derfor ikke delt op i forret og hovedret, men nogle af retterne er lidt større og mere mættende end andre. 
Som vores første ret valgte vi alle røget andebryst med stegte hjerter, mørke bær, blommeeddike og andesky
Det smagte simpelthen så godt! Det hele gik op i en højere enhed, og jeg kunne have spist spandevis af det, hvilket min tallerken også bar præg af - den var "slikket" ren! 

Min anden ret var sprængt kalvehjerte med grønkål, knuste kartofler, sennepskorn og tørret savoykål
Det smagte herligt, men det var en meget tung ret. Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg synes at den var for tung og portionen for stor. Og så havde den ikke den samme lethed som anden havde. Jeg skammer mig helt ved at sige det, men jeg kunne simpelthen ikke spise det hele!

Min mor valgte grillet svinenakke med nye løg, estragon, mørk øl, honning og ribs
Grissebassen smagte dejligt, og her var der i modsætning til kalvehjertet bedre forhold mellem det tunge og det skarpe - måske var det i virkeligheden det der manglede i min ret!? 

Selvom jeg var ret mæt, så kunne jeg godt klemme en lille dessert ned (det er jo en helt anden mave)! Valget faldt på mazarin med hindbær, yoghurtsorbet og tørrede urter, som smagte fint uden at være prangende
Gennem hele måltidet drak vi den dejlige riesling, Laurentiushof, Bremmer Calmont "Urgestein" (2012), som vi kiggede forbi hos på vores Moseltour!

Og cirkusponyen, den fik de på Pony!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar