mandag den 17. oktober 2011

Efterår i sommerhus og party i provinsen

Jeg er lige vendt hjem fra en forlænget weekend i mine forældres sommerhus, der er en lille perle med udsigt til vandet og plads til masser af hygge. Der bliver altid lavet masser af mad - helst med råvarer købt i de lokale gårdbutikker og fra den fantastiske (og billige) slagter og fiskehandler. Det er bare sjovere og meget bedre end at købe ind i et supermarked!
Middag den første aften: vagtler med masser af grønsager 

Haven og legehuset

Hunden i et eftertænksomt øjeblik 

Eftermiddagshimlen
Da min mor og jeg har været på pølsekursus (mere om det i et andet indlæg) et par dage inden, og fik nappet en del pølser med hjem, besluttede vi at der skulle laves sønderjysk grønlangkål når resten af den "sønderjyske mafia" (aka min mors kusine og hendes mand) dukkede op! Da vi ikke havde nok af de hjemmelavede pølser måtte vi åbne en medister fra Meyer og ramsløgspølser fra den lokale slagter - de er nemlig begge virkeligt gode...

Sønderjysk grønlangkål med hjemmelavede pølser (og snydekøbt fra Meyers og den lokale slagter)
Behøver jeg at sige at vi næsten fik spist AL maden op :) Heldigvis var der lidt rester, som vi så kunne spise til frokost dagen efter...

Frokost ude i eftermiddagssolen (med masser af øl og iskold rosévin)

Grunden til at jeg var taget derop sammen med min mor, stedfar og min mors kusine og hendes mand var at der lørdag var høstfest - det var min første gang, men de andre fire har været med de sidste fem år og har fortalt mange og sjove historier om de lokale og traditionerne på denne festdag... Og jeg blev ikke skuffet!
Min mor og kusinens mand i gang med at stjæle slik - på en meget diskret måde!

Lotteri skal der jo til

Der kigges efter de sjove dansepar
Resten af weekenden gik med at lave speciale, nyde det helt fantastiske vejr, drikke god vin og se en masse afsnit af Rejseholdet... I dag måtte vi så vende snuden hjem (desværre), men vejret var fantastisk så turen var virkelig smuk!
Fantastisk efterårsvejr ved Munkholmbroen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar