fredag den 10. maj 2013

Foråret er endeligt kommet til København!

Solen og varmen (næsten) er kommet til byen. Det er forår og i København betyder det én ting - hygge i solen og gadefester, og gerne på samme tid!

Der var Blågårdsgadefest sidste weekend, hvor gaden var proppet med musik, madboder og glade mennesker!
M og jeg smuttede derned og forsøgte at spise os gennem gaden. Det gik pænt ok!

Første stop: Shawarma fra Ahaaa!
Ahaaa serverer lækker arabisk mad - både den mere snaskede udgave, men også "rigtig" mad. Vi plejer at holde os til de mere snaskede retter. Stedet kan varmt anbefales, da det hele er lavet fra bunden og smager fantastisk! De ligger både på Blågårdsgade og på Nørrebrogade, tjek deres hjemmeside her!
Andet stop: Arabica - part one
Efter shawarmaen og en lille tur op og ned af gaden fik vi (læs: M) lyst til lidt kage. Café Arabica har nogle kager der ser virkelligt lækre ud, og har tidligere haft et godt øje til dem, og nu skulle det altså være!
Jeg gik efter chokoladebomben her - mest af alt fordi de ikke turde lade mig prøve de andre kager pga. min allergi. Men fy da føj en chokoladebombe af fryd og lækkerhed jeg fik mig! M gik efter en æble cheesecake, som han ikke var heeeelt tilfreds med - heldigvis for ham, fik han lov til at spise halvdelen af min... Sådan er jeg så sød (og får mig nogle billige bonuspoints)...
Andet stop - Arabica part two
Hos Arabica havde de en kæmpe grill udenfor, og den havde vi også haft et godt øje til på vores rekogniseringstur. Så vi mente at det efter kagen gav god mening at nappe lidt kød fra grillen...

Lækre saftige bøffer med humus og tzaziki til!

Tredje stop - Paradis
Nu skulle man måske tro at vi var for mætte til at kunne spise igen foreløbigt, men nej! Kort efter smuttede vi hjem ad, med et stop på Sankt Hans Torv, hvor vi lige hoppede ind i Paradis for at få lidt is!
Når det kommer til is er jeg ikke særligt eventyrlysten, så jeg valgte vanen tro jordbæris og lime/mynte (meget modigt af mig)! Og fordi jge er så selvcentreret, så kan jueg ikke huske hvad M tog. Isen skulle naturligvis nydes i solen!
Har du også lyst til is fra Paradis, så find din lokale ispusher her!

Når foråret kommer, så stiger min trang til gåture gevaldigt! Og når jeg ikke lige kan overtale M til at gå med, så må den anden mand i mit liv - min roommate - træde til! I søndags smuttede vi ned på Kastellet, hvor der tilfældigvis var forårssamling for veteranbilerne
Ploug var meget glad!

Ligesom alle de andre mænd, blev han straks forvandlet til en begejstret lille dreng, der var kommet med i legetøjsbutik. Og jeg må da indrømme, at mange af bilerne er super lækre! Blev også underholdt af de typer af mænd som sammen med deres venner fortalte hinanden facts om biler, så andre kunne høre, hvor meget de vidste om biler... Kunne have været blevet meget klog på biler, hvis jeg altså bare havde hørt efter. Men nu gik jeg jo også mere efter hvad der ville passe godt til mit klædeskab, end dens evner!

På turen hjem tog vi den over Langelinie, hvor kirsebærtræerne var sprunget ud, og stod smukke og lækre - og bare osede forår!
Vi kom også forbi en Ben&Jerry's. På trods af vores store selvkontrol måtte vi give fortabt overfor udsigten til en lækker is!

Nogle af de andre forårstegn er, at folk bare sætter sig der hvor der er sol - uanset om det er på en bænk, kantsten eller på en trappeopgang. Og jeg er naturligvis ikke en undtagelse. Så efter arbejde og indkøb, så sætter jeg mig gerne på trappen til min opgang for at nyde solen i en lille halv til en hel time. Det er dejligt!
Men man kan jo også mødes med venner til en lille eftermiddages øl! Eller anden alkohol - det er heeelt op til en selv, så længe at det er alkohol!
Forleden mødtes jeg lige med Cille på Dag H, der er en alt for dyr café på Østerbro. Generelt er jeg ikke til caféer på Østerbro, da de er hjernedødt dyre i forhold til Nørre- og Vesterbro. Men sol er sol, og øl er øl, så vi sad der og fik lige løst verdenssituationen en gang...
Jeg får også altid en helt vild trang til blomster, og i særdeleshed pæoner, og jeg kunne ikke modstå, da jeg så dem hos en lokal grønthandler i går - så nu er lejligheden proppet med blomster. Og mine krydderurter er blevet skiftet ud, da de ikke kunne arbejde med så lang en vinter - det kunne jeg for den sags skyld heller ikke...
Der er mange flere tegn på, at det er forår - deriblandt min konstante snøften pga. pollen, folks trang til at tage meget lidt tøj på (nogle mennesker ville man bare ønske ikke gjorde det), og den stigende mængde af edderkoppespind uden for mine vinduer) bare for at nævne nogle!

Nu venter Distortion lige rundt om hjørnet, så mon ikke jeg får rig mulighed for at udnytte det gode vejr der!?


Jeg beklager i øvrigt billedernes ringe kvalitet, men jeg glemmer desværre ofte mit kamera...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar