søndag den 9. december 2012

Hamburg Day Three

Tredjedagen har vi brugt med at stå sent op, være virkeligt længe om at komme ud af døren (måske lidt min egen skyld, men skulle jo lige) og spise croissant og drikke deathpressokaffe. Da vi omsider var kommet i omdrejninger, tog vi ud til St. Georg. Stedfar skulle se Mutterland og Kockhaus (se min guide til St. Georg fra sidste tur her), og vi skulle handle.

Første stop på vejen var Mutterland:

Efter St. Georg smuttede vi ind til Binnen Alster, hvor stedfar meget gerne ville spise på en restaurant, der hedder Friesen Keller - det var så brunt at man tror at det er løgn! Og maden er MEGET old school!

Jeg var ikke helt tryg ved situationen (godt at jeg havde min vin)...
Men de havde Camembert - ikke friturestegt men stegt i øldej. Det var SÅ godt! Desværre var det mor der bestilte det, så fik "kun" lov til at smage...
Jeg bestilte snegle, som ikke var særligt ophidsende. Jeg elsker snegle når de smager af hvidløg - og det gjorde de her desværre ikke...
 Jeg fik lidt lammeryg til hovedret, der smagte ok men ikke super
Mor fik benløse fugle med rødkål og Knödel af en art...
Mor ville nu hellere kaste med sine knödels end spise dem...
Bagefter fik jeg heldigvis lov til at shoppe og tage på julemarked ved Rathaus
Og når man er på julemarked, så skal man have glühwein!
Basus Jernets Glühweinshus!
 På hjemturen skulle vi lige forbi Oma's Apotecke
Og her skulle jeg også lige have en glühwein....
Vi spiste middag på Banken - eller Die Bank - der efter vores ydmyge mening er en af Hamborgs bedste restauranter!
 My Precious! Brødet smagte helt vildt godt!
 Og vi fik lige et dusin østers fra Sylt til forret - Yummi in my tommy!
 Min smukke mor
 Til hovedret valgte jeg en tornedos af fritgående kvæg med radicchio risotto og gåselever.
 Vi valgte oste bagefter
 Sjovt nok løb vi ind i nogle venner derinde (det gjorde vi jo også sidst)
 Taxaen måtte vi desværre hen på Marriott og finde, og mens man venter kan man jo lige så godt smutte i baren!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar