lørdag den 3. september 2016

Bananvafler


De her bananvafler har et tilpas svampet indre og sprødt ydre til at gøre mig meget glad. Hvilket især er vigtigt om morgenen...

Jeg havde for nylig et par bananer, der havde set bedre dage, så dem moste jeg og blandede lidt på slump med lidt mel og æg, smed dem i vaffeljernet og så pyntede jeg med dem yoghurt og lækre bær - resultatet var overraskende godt!

Til to vafler skal du bruge:

  • 2 modne bananer
  • 1 æg
  • 2-4 spsk hvedemel (start med 2 spsk og se om det er nok - dejen skal være en smule fast i det)
  • 1 tsk lime/citronsaft
  • 1 tsk bagepulver
  • 1 tsk sukker
  • et nips salt
  • lidt smeltet smør til at stege i
Pynt:
  • Græsk yoghurt
  • Bær

Start med at tænde vaffeljernet, så det kan varme op mens du laver dejen.

Mos bananerne godt og grundigt i en skål.

Kom æg, limesaft, sukker og salt i - bland det hele godt rundt.

Tilsæt bagepulveret og så melet - husk lidt af gangen, så de ikke bliver for tunge.

Bland til melet ikke klumper længere.

Når vaffeljernet er varmet op kan du fordele lidt smeltet smør på fladerne og komme halvdelen af dejen i.

Efter ca. 5 min er den færdig - den skal have en fin brun stegeskorpe.

Pynt med det du nu lige har lyst til - jeg havde græsk yoghurt og bær, så det var det der kom på.

Spis mens de er varme!


Hvad elsker du at komme på dine vafler?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar