lørdag den 19. april 2014

Update fra påskelandet

Så er jeg til en afveksling smuttet i Krogen igen. Fåååårk her er fantastisk! I skrivende stund er jeg kravlet ind i sofaen med Sherlock i tv'et efter dag i solen - resultatet er totalt fregnet fjæs og let røde skuldre på trods af spf 50 (det er en velsignelse at være bleg - eller noget). Den slags dage er der alt for få af!

Vi tog herop i onsdags efter arbejde for at slappe af og måske endda lave lidt havearbejde
Efter krauten var tilset (er nemlig i gang med at lave hjemmelavet surkål) og vejet for let, og den nye portion sat over, tog vi en slapper foran tv'et.

Jeg er begyndt at lave spejlæg med masser af krydderurter - det kan varmt anbefales! Smid fx salvie og timian ned til en klat smør, smid æg over og pynt med purløg, chili og karse... Det smager så godt! Pølserne er fra den bedste slagter i området (Nørre Asmindrup slagter)
Allerede torsdag formiddag dukkede Nille op - der var nemlig en græsplæne, der skulle slås, og jeg har ikke tænkt mig at gøre det! Så det gjorde hun!
Jeg fik tilgengæld en stund i solen med min bog og et glas vin
Vi skulle naturligvis også have frokost med sild og snaps (æææælsker snaps)
Derudover fik vi løst verdenssituationen og fejret vores ny muligheder i livet (det skal man nemlig huske!). Der blev selvsagt drukket en hel del vin! 
Klokken alt for sent fik vi aftensmad og kort efter gik alle kolde. 

Fredag morgen efter kæmpe morgenmadsbord, sagde vi farvel til Nille og goddag til Alex, der var flygtet fra sine forældres sommerhus. Efter alt for lang kø hos fiskehandler og diverse andre livsnødvendige indkøb kunne vi nyde en Lummerkrog-klassiker!
Da vejret artede sig om eftermiddagen blev den tilbragt i den bagende sol
Jeg er virkeligt god til at være et dovent svin med et glas vin i solen! Lidt for god måske...? Men heldigvis er Alex også ret god til det!
Aftenen blev brugt på snak og hygge - og så naturligvis på aftensmaden!
Der var naturligvis også plads til drinks 
Og dessert - de første danske(!) jordbær og fløde! Det de satme gudespise!

Desværre er jeg ikke i stand til at være klog 2 dage i træk, så vi sluttede tidligt...

I dag har været så umanerligt skønt så vi kunne sidde udenfor og spise morgenmad!!! Det er så vildt! Og skønt!
Desværre skulle Alex også allerede hjem igen, så efter hun blev droppet ved bussen måtte vi på containerpladsen (sammen med alle andre i Odsherred) og så forbi Brikemosegård, der er en af de bedste gårdbutikker - og tilmed økologisk - i området! De leverer til bl.a. Relæ og Manfreds. Her kan man få nærmest alt!
Efter så hård en dag måtte jeg lige tage en slapper
Og vi blev naturligvis også lidt brødflove sidst på eftermiddagen
Så alt i alt går det sådan ser meget godt heroppe. Jeg håber, at jeres påske er lige så fantastiske som min!? 

Nu vil vi så småt trisse ned og se, om der ikke skulle være en solnedgang for enden af haven!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar