onsdag den 6. juni 2012

Banan og ægge-"pandekage"

Hvem elsker ikke pandekager? Jeg gør i hvert fald, me  da jeg prøver at holde mig fra sukker og hvede (pudser lige glorien) har jeg ikke lavet det i alt for lang tid. For ikke så lang tid siden læste jeg i Eurowoman et indlæg med/om Lotte Arndal, hvor hun foreslog en "omelet" med bananer som morgenmad eller snack. Jeg har modereret opskriften lidt...
Banan og ægge-"pandekage"(2 stk)
- 2 Æg
- 1 Banan
- Lidt limesaft
- Smør
- "Pynt" (frugt, chokolade eller hvad man nu end har lyst til...)

Mos bananen i en skål med et piskeris, og når den er moset kommes lidt limesaft i (ca. .5-1 spsk) og det røres rundt. Pisk ægget sammen med banan/lime-blandingen - giv det en ordentlig omgang tæv! Smelt smørret på en pandekagepande, og kom halvdelen af "dejen" på panden.
Når "dejen" er blevet fast og har fået en god kulør, vendes den forsigtigt (kan være lidt svært, så hav tålmodighed!).
 
"Pandekagen" kan pyntes med det man nu lige har lyst til; her har jeg kommet hindbær (frosne som er blevet kogt op), passionsfrugt, vindruer og cacao nips på....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar