torsdag den 11. oktober 2012

De 3 små grise og hyggeaften...

I mandags var min mor og jeg ude og spise frokost - dvs. jeg lokkede (læs: plagede) indtil hun gav efter og inviterede mig ud! Da vi begge var på Vesterbro, besluttede vi at tage på Les Trois Cochons nede i Værnemagergade.

Værnedamsvej, som den vel hedder blandt alle andre mennesker end min familie, er super hyggelig og man mærker tydeligt den franske skoles præg på gaden; der er mange franske (eller i det mindste fransk inspireret) caféer og små delishops.

Les Trois Cochons er også fransk inspireret (navnet afslører det ligesom også lidt), men med et dansk præg. Maden er altid god, og der er en hyggelig stemning. Og hvis man lukker øjnene, så skulle man næsten tro, at man var i Frankrig....

Jeg valgte naturligvis blodrød bøf med fritter til!
Og mor valgte kartoffelmaden, som også var vildt lækker!
Vi sluttede af med at dele en omgang ost. 
Et generelt problem med at osteserveringer på danske restauranter er, at de er kolde når de bliver serveret. Det betyder at smagen nærmest forsvinder helt og osten kommer ikke til sin ret. Så jeg overvejer om man skal til at bestille osten som det første og sige at de godt kan stille den et lunt sted indtil det bliver dens tur...?

Du kan savle over menuen her!

Da jeg fik den sørgelige nyhed den dag, at bilen Mogens (vores gamle defender) var afgået ved døden, besluttede vi straks at holde gravøl for ham - vi drak så bare lækker riesling (mange) i stedet for øl....

Nessie var naturligvis ikke utilfreds med at jeg lå og var trist i sofaen, for så fik hun masser af opmærksomhed!
Vi gad ikke at lave mad - vi var alt for triste - så vi smuttede endnu en gang ned på Værnemagervej efter take away fra Le Marché.
De havde porchetta og kål på menuen, så det var ret nemt at vælge den. Vi nappede også en bønnesalat og en caprese til. Vi fik også lige nappet et Copenhagen Food med!
Maden var super dejlig og det var næsten (og kun næsten) i overkanten med to portioner. Men med lidt god vilje kan man jo altid spise op!
Deres brød var tidligere absurd lækre, og enormt fedtede, men det er de desværre holdt op med, og de er oven i købet krøbet. De er stadig ganske glimrende, men det er bare ikke det samme.... 

Som underholdning så vi den nyeste udgave af Jane Eyre, og jeg var ikke alene om at synes om Mr. Fassbender - Nessie var også ret glad for at se på ham!
Er du også i det dovne hjørne - eller har du bare ikke fået købt ind - så kan jeg anbefale at benytte en af de efterhånden mange afdelinger af Le Marché! De skifter deres aftensmenu ud hver torsdag, så man kan snildt hente fra dem en gang om ugen uden at det bliver kedeligt! Derudover kan man altid bestille Boeuf Bearnaise, som jeg virkeligt (som i VIRKELIGT) anbefaler! Deres bearnaise er, ligesom jeg vil have den, dejlig syrlig og den smager lige så godt som min. Hvis jeg selv skal sige det. Se deres menu her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar